Food Service -myyntiedustajan opas
Peltola, Samuli (2015)
Peltola, Samuli
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015090214279
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015090214279
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni käsittelee Food Service -myyntiedustajan työskentelyä asiakasrajapinnassa tapaamisten sopimisajankohdasta itse tapaamiseen unohtamatta jatkotoimia sekä mahdollista jälkihoitoa. Tarkoituksena oli tutkia edustajien toimintatapoja asiakastapaamisten ympärillä. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys rakennettiin kenttämyynnin, myyntityön, palvelun sekä asiakaskäynnin aihe-alueita koskevista alan artikkeleista ja kirjallisuudesta.
Opinnäytetyöni tavoitteena oli laatia kirjallinen opas edustajien sekä esimiesten avuksi liittyen asiakas-käyntien hoitamiseen ammattimaisesti työnantajan asettamien tavoitteiden mukaisesti. Työssä käytettiin laadullisen tutkimuksen menetelminä teemahaastattelua sekä haastattelun pohjalta tehtyä lomakekyselyä.
Tutkimus ja sitä seurannut oppaan laadinta toteutettiin tammi - toukokuussa 2015 ja sen tuloksena edustajien työskentelyä asiakasrajapinnassa saatiin selkeytettyä samalla luoden yhtenäisempiä toimintatapoja alueesta riippumatta.
Opinnäytetyöni tavoitteena oli laatia kirjallinen opas edustajien sekä esimiesten avuksi liittyen asiakas-käyntien hoitamiseen ammattimaisesti työnantajan asettamien tavoitteiden mukaisesti. Työssä käytettiin laadullisen tutkimuksen menetelminä teemahaastattelua sekä haastattelun pohjalta tehtyä lomakekyselyä.
Tutkimus ja sitä seurannut oppaan laadinta toteutettiin tammi - toukokuussa 2015 ja sen tuloksena edustajien työskentelyä asiakasrajapinnassa saatiin selkeytettyä samalla luoden yhtenäisempiä toimintatapoja alueesta riippumatta.