Theseus käyttökatko ma 22.4. klo 12 alkaen. Katko jatkuu 22.4. klo 15 asti ja on koko Theseuksen laajuinen. Lisäksi töiden käsittely ja syöttö on estetty ti 23.4. ainakin klo 12 asti.
Theseus service break from Mon 22.4. at 12:00. The break will last until 15:00 on Mon 22.4. and is Theseus-wide. In addition, processing and uploading of work will be blocked until at least 12:00 on Tue 23.4.
Esport Fitness Helsinki : Asiakastyytyväisyys tutkimus
Paronen, Micaela; Puranen, Iina; Lehtonen, Liina (2014)
Paronen, Micaela
Puranen, Iina
Lehtonen, Liina
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060412309
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060412309
Tiivistelmä
Liikuntapalveluja tuottavan yrityksen liiketoiminta perustuu asiakkaille tarkoitettujen palveluiden myymiseen. Saavuttaakseen vahvan aseman markkinoilla yrityksen tulee toimia asiakaslähtöisesti sekä kehittää palveluita juuri asiakkaiden tarpeiden mukaan. Asiakaslähtöinen toimintatapa, kilpailukykyiset palvelut sekä onnistunut kilpailu markkinoilla takaavat yrityksen menestyksen. Asiakastyytyväisyystutkimuksella pystytään selvittämään asiakkaiden tarpeet, mielipiteet sekä käyttäytymismallit, joita palveluyritys pystyy hyödyntämään strategiassaan.
Tämä asiakastyytyväisyystutkimus tehtiin keväällä 2014 kolmen oppilaan yhteisvoimin Esport Fit-ness Helsingille, joka tarjoaa kattavan valikoiman fitnesspalveluita Helsingin ydinkeskustassa. Tarjolla on monipuolinen valikoima ohjattuja ryhmäliikuntatunteja sekä nykyaikaiset kuntosalipalvelut. Tutkimuksen avulla selvitettiin millä perusteilla kyseisen kuntokeskuksen entiset asiakkaat ovat irtisanoutuneet ja miten heidät saataisiin palaamaan jäseniksi.
Asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin empiirisenä tutkimuksena. Kyselylomake luotiin tekstinkäsittelyohjelmalla, minkä jälkeen se lähetettiin sähköisesti osalle Esport Fitness Helsingiltä vuonna 2013 irtisanoutuneille henkilöille. Kyselyitä lähetettiin 54 kappaletta ja neljässä päivässä saatiin takaisin 20 vastausta, joiden pohjalta tutkimusanalyysi toteutettiin. Tutkimuksen vastausprosentiksi muodostui 37,0. Vastausten analysoimisessa käytettiin Microsoft Excel 2010 –ohjelmaa sekä aiheeseen liittyvää ammattikirjallisuutta.
Kyselyyn vastanneet Esport Fitness Helsingin entiset asiakkaat olivat erittäin tyytyväisiä yrityksen ryhmäliikuntatarjontaan ja tuntien ohjaajiin, asiakaspalveluun sekä ilmapiiriin. He kokivat kuitenkin kuntosalin laitteet vanhoiksi, vapaapainoalueen liian pieneksi sekä etenkin personal trainer -palvelun huonoiksi. Tutkimuksen toteuttaneet oppilaat ehdottavatkin asiakastyytyväisyyden parantamiseksi vanhojen laitteiden korvaamista uudemmilla sekä vapapainoalueen laajentamista. Personal trainer –palvelua tulisi kehittää ja ohjaajien motivaatiota lisätä.
Tämä asiakastyytyväisyystutkimus tehtiin keväällä 2014 kolmen oppilaan yhteisvoimin Esport Fit-ness Helsingille, joka tarjoaa kattavan valikoiman fitnesspalveluita Helsingin ydinkeskustassa. Tarjolla on monipuolinen valikoima ohjattuja ryhmäliikuntatunteja sekä nykyaikaiset kuntosalipalvelut. Tutkimuksen avulla selvitettiin millä perusteilla kyseisen kuntokeskuksen entiset asiakkaat ovat irtisanoutuneet ja miten heidät saataisiin palaamaan jäseniksi.
Asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin empiirisenä tutkimuksena. Kyselylomake luotiin tekstinkäsittelyohjelmalla, minkä jälkeen se lähetettiin sähköisesti osalle Esport Fitness Helsingiltä vuonna 2013 irtisanoutuneille henkilöille. Kyselyitä lähetettiin 54 kappaletta ja neljässä päivässä saatiin takaisin 20 vastausta, joiden pohjalta tutkimusanalyysi toteutettiin. Tutkimuksen vastausprosentiksi muodostui 37,0. Vastausten analysoimisessa käytettiin Microsoft Excel 2010 –ohjelmaa sekä aiheeseen liittyvää ammattikirjallisuutta.
Kyselyyn vastanneet Esport Fitness Helsingin entiset asiakkaat olivat erittäin tyytyväisiä yrityksen ryhmäliikuntatarjontaan ja tuntien ohjaajiin, asiakaspalveluun sekä ilmapiiriin. He kokivat kuitenkin kuntosalin laitteet vanhoiksi, vapaapainoalueen liian pieneksi sekä etenkin personal trainer -palvelun huonoiksi. Tutkimuksen toteuttaneet oppilaat ehdottavatkin asiakastyytyväisyyden parantamiseksi vanhojen laitteiden korvaamista uudemmilla sekä vapapainoalueen laajentamista. Personal trainer –palvelua tulisi kehittää ja ohjaajien motivaatiota lisätä.