Facebook lanseerauksen työkaluna : Case: Flypark
Rautio, Hanna (2015)
Rautio, Hanna
Laurea-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015101615479
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015101615479
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on tuoda esille nykyajan tuomaa muutosta markkinointiin ja sosiaalisen median mahdollisuuksia mainonnan välineenä. Työssä tutustutaan viime vuosina tapahtuneeseen markkinoinnin kehitykseen ja rahallisten panostusten muutoksiin Suomessa. Esimerkkinä työssä toimii viime syksynä toimintansa aloittanut pysäköintiyritys Flypark, joka toteutti lanseerauskampanjan Facebookissa tavoitteena kasvattaa tunnettuutta, sekä kerätä potentiaalisia asiakkaita sosiaalisen median avulla.
Teoreettinen viitekehys käsittelee markkinointia internetissä, lanseerausta, sekä Facebookia ja sosiaalista mediaa yleisesti. Työn toiminnallinen osuus käsittelee Flyparkin lanseerausprojektin kattavasti aina mainonnan tavoitteista toteutukseen ja lopputuloksiin lukuineen. Toiminnallisen osion lopussa on lisäksi Flyparkin omistajapariskunnan haastattelu, jonka avulla haluttiin tuoda esille myös yrittäjän näkökulma Facebookista mainonnan välineenä sekä osana yrityksen päivittäisiä toimia.
Teoreettinen viitekehys käsittelee markkinointia internetissä, lanseerausta, sekä Facebookia ja sosiaalista mediaa yleisesti. Työn toiminnallinen osuus käsittelee Flyparkin lanseerausprojektin kattavasti aina mainonnan tavoitteista toteutukseen ja lopputuloksiin lukuineen. Toiminnallisen osion lopussa on lisäksi Flyparkin omistajapariskunnan haastattelu, jonka avulla haluttiin tuoda esille myös yrittäjän näkökulma Facebookista mainonnan välineenä sekä osana yrityksen päivittäisiä toimia.