Asiakas- ja henkilöstötyytyväisyystutkimus Attendo Teljän Hammaslääkäriasemalle
Schütt, Janne (2015)
Schütt, Janne
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015111116217
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015111116217
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Attendo Teljän Hammaslääkäriaseman asiakas- ja henkilöstötyytyväisyyttä.
Opinnäytetyön teoriaosassa käsiteltiin asiakastyytyväisyyttä ja siihen vaikuttavia tekijöitä, asiakasuskollisuutta ja siitä saatavia hyötyjä sekä henkilöstötyytyväisyyttä työtyytyväisyyden, työhyvinvoinnin ja työmotivaation kautta.
Tutkimuksen empiirinen osa toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Tutkimuksessa laadittiin erilliset kyselylomakkeet asiakkaille ja henkilöstölle. Tutkimuksen aineisto kerättiin touko-kesäkuussa 2015 ja vastaukset analysoitiin kesän 2015 aikana.
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää yrityksen asiakkaiden ja henkilöstön nykyinen tyytyväisyyden taso ja antaa sitä kautta lähtökohdat asiakas- ja henkilöstötyytyväisyyden kehittämiselle. Tutkimuksen perusteella voidaankin todeta Attendo Teljän Hammaslääkäriaseman asiakkaiden sekä henkilöstön tyytyväisyyden olevan hyvällä tasolla.
Opinnäytetyön teoriaosassa käsiteltiin asiakastyytyväisyyttä ja siihen vaikuttavia tekijöitä, asiakasuskollisuutta ja siitä saatavia hyötyjä sekä henkilöstötyytyväisyyttä työtyytyväisyyden, työhyvinvoinnin ja työmotivaation kautta.
Tutkimuksen empiirinen osa toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Tutkimuksessa laadittiin erilliset kyselylomakkeet asiakkaille ja henkilöstölle. Tutkimuksen aineisto kerättiin touko-kesäkuussa 2015 ja vastaukset analysoitiin kesän 2015 aikana.
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää yrityksen asiakkaiden ja henkilöstön nykyinen tyytyväisyyden taso ja antaa sitä kautta lähtökohdat asiakas- ja henkilöstötyytyväisyyden kehittämiselle. Tutkimuksen perusteella voidaankin todeta Attendo Teljän Hammaslääkäriaseman asiakkaiden sekä henkilöstön tyytyväisyyden olevan hyvällä tasolla.