Mainostoimisto Precis Oy:n videotuotannon tilanne nyt ja sen kehitys tulevaisuudessa
Thomenius, Toni (2015)
Thomenius, Toni
Hämeen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015111616514
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015111616514
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Mainostoimisto Precis Oy. Mainostoimisto Precis Oy on lisäksi myös tuotantoyhtiö. Mainostoimisto Precis Oy tarjoaa kaikki välineet, joita tarvitaan myynnin lisäämiseen, markkinaosuuden valloittamiseen tai kasvamiseen yrityksenä.
Tämän opinnäytetyön päätavoite oli antaa Mainostoimisto Precis Oy:lle suositus siitä, mihin sen kannattaa tulevaisuudessa resurssinsa kohdentaa videotuotannossa. Opinnäytetyössä selvitettiin myös erilaisia videotuotan-toon liittyviä asioita, jotka auttavat ja helpottavat jatkossa videotuotannon suunnittelua ja toteutusta. Videotuotannon kehitystä tutkittiin opinnäyte-työssä Mainostoimisto Precis Oy:n näkökulmasta, mutta tutkimustulos an-toi myös viitteitä videotuotannon yleisestä kasvun suunnasta.
Aineisto, jota opinnäytetyössä käytettiin on peräisin kirjallisuudesta, ver-kosta ja asiantuntijahaastatteluista. Työn varsinaisessa tutkimusosuudessa käytettiin kyselytutkimusta, johon vastasi 38 yritystä.
Opinnäytetyö koostuu kahdesta osa-alueesta. Toisessa käsitellään aihetta teoreettisemmin ja toisessa käsitellään pelkkää kyselytutkimusta. Opin-näytetyön teoriaosuuskin sisältää tutkimustyötä, joka auttaa Mainostoimis-to Precis Oy:tä videotuotannossaan ja sen kehittämisessä. Teoriaosuudessa on selvitetty muun muassa koko ajan suosiotaan lisäävän ilmakuvauksen hinnoitteluperusteita ja ilmakuvauksen mahdollisuuksia. Opinnäytetyön tutkimuksen tuloksena saatiin vahva suunta videotuotannon kehitykselle.
Tämän opinnäytetyön päätavoite oli antaa Mainostoimisto Precis Oy:lle suositus siitä, mihin sen kannattaa tulevaisuudessa resurssinsa kohdentaa videotuotannossa. Opinnäytetyössä selvitettiin myös erilaisia videotuotan-toon liittyviä asioita, jotka auttavat ja helpottavat jatkossa videotuotannon suunnittelua ja toteutusta. Videotuotannon kehitystä tutkittiin opinnäyte-työssä Mainostoimisto Precis Oy:n näkökulmasta, mutta tutkimustulos an-toi myös viitteitä videotuotannon yleisestä kasvun suunnasta.
Aineisto, jota opinnäytetyössä käytettiin on peräisin kirjallisuudesta, ver-kosta ja asiantuntijahaastatteluista. Työn varsinaisessa tutkimusosuudessa käytettiin kyselytutkimusta, johon vastasi 38 yritystä.
Opinnäytetyö koostuu kahdesta osa-alueesta. Toisessa käsitellään aihetta teoreettisemmin ja toisessa käsitellään pelkkää kyselytutkimusta. Opin-näytetyön teoriaosuuskin sisältää tutkimustyötä, joka auttaa Mainostoimis-to Precis Oy:tä videotuotannossaan ja sen kehittämisessä. Teoriaosuudessa on selvitetty muun muassa koko ajan suosiotaan lisäävän ilmakuvauksen hinnoitteluperusteita ja ilmakuvauksen mahdollisuuksia. Opinnäytetyön tutkimuksen tuloksena saatiin vahva suunta videotuotannon kehitykselle.