Mikromaksut Unity-pelikehitysympäristössä
Matero, Sami (2015)
Matero, Sami
Oulun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015111716639
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015111716639
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia mikromaksujärjestelmien toimintaa mobiilipeleissä sekä toteuttaa vastaavanlainen järjestelmä Frozen Visionin Nepcar Racing -mobiilipeliin, joka julkaistiin Windows Phone -alustalle.
Työssä tutkittiin erilaisia mobiilisovelluskauppoja ja niiden toimintaa. Tämän tiedonpohjalta etsittiin ratkaisu, jolla pystyttiin toteuttamaan mikromaksujärjestelmä Windows Phone-, Android- ja iOS-järjestelmille käyttäen Unity-pelinkehitysohjelmistoa.
Lopputuloksena oli tilaajalle soveltuva käytäntö, jota pystytään käyttämään myös tulevissa mobiilipeleissä, jotka on tehty Unity-pelinkehitysalustalla.
Työssä tutkittiin erilaisia mobiilisovelluskauppoja ja niiden toimintaa. Tämän tiedonpohjalta etsittiin ratkaisu, jolla pystyttiin toteuttamaan mikromaksujärjestelmä Windows Phone-, Android- ja iOS-järjestelmille käyttäen Unity-pelinkehitysohjelmistoa.
Lopputuloksena oli tilaajalle soveltuva käytäntö, jota pystytään käyttämään myös tulevissa mobiilipeleissä, jotka on tehty Unity-pelinkehitysalustalla.