Asiakastyytyväisyystutkimus Kauneussalonki Marilyn Oy:lle
Haaparanta, Lotta (2015)
Haaparanta, Lotta
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015111816757
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015111816757
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia asiakkaiden tyytyväisyyttä Kauneussalonki Marilyn Oy:n palveluja, tuotteita sekä uusia toimitiloja kohtaan. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä palvelun laatuun. Toisena tavoitteena oli perehtyä asiakkuudenhallintaan. Opinnäytetyön kolmantena tavoitteena oli toteuttaa asiakastyytyväisyystutkimus Kauneussalonki Marilyn Oy:n asiakkaille.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään palvelun laatua sekä asiakkuudenhallintaa. Opinnäytetyön empiirinen osuus muodostui kvantitatiivisesta tutkimuksesta ja sen tekemisestä. Kauneussalonki Marilyn Oy:n asiakkaille tehtiin asiakastyytyväisyyskysely, jonka avulla pyrittiin selvittämään asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluja, tuotteita ja uusia toimitiloja kohtaan. Asiakastyytyväisyyskyselyssä asiakkaita pyydettiin arvioimaan muun muassa yrityksen hintatasoa, asiakaspalvelua ja kotihoitotuotteiden riittävyyttä.
Vastauksia kyselyyn saatiin 195 kappaletta. Tutkimustulokset olivat pääasiassa positiivisia ja yritys sai paljon kiitosta hyvästä asiakaspalvelusta ja uusista toimiti-loista. Asia, jota voitaisiin vastausten perusteella kehittää oli henkilökunnan aika-taulussa pysyminen. Myöskään hintatason sopivuuteen eivät kaikki vastaajat olleet täysin tyytyväisiä.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään palvelun laatua sekä asiakkuudenhallintaa. Opinnäytetyön empiirinen osuus muodostui kvantitatiivisesta tutkimuksesta ja sen tekemisestä. Kauneussalonki Marilyn Oy:n asiakkaille tehtiin asiakastyytyväisyyskysely, jonka avulla pyrittiin selvittämään asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluja, tuotteita ja uusia toimitiloja kohtaan. Asiakastyytyväisyyskyselyssä asiakkaita pyydettiin arvioimaan muun muassa yrityksen hintatasoa, asiakaspalvelua ja kotihoitotuotteiden riittävyyttä.
Vastauksia kyselyyn saatiin 195 kappaletta. Tutkimustulokset olivat pääasiassa positiivisia ja yritys sai paljon kiitosta hyvästä asiakaspalvelusta ja uusista toimiti-loista. Asia, jota voitaisiin vastausten perusteella kehittää oli henkilökunnan aika-taulussa pysyminen. Myöskään hintatason sopivuuteen eivät kaikki vastaajat olleet täysin tyytyväisiä.