Yhdessä - yksilönä - taulukkosählyä työyhteisöille : taulukkosählyn markkinointisuunnitelma
Welling, Eeva (2010)
Welling, Eeva
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010121017823
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010121017823
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä markkinointisuunnitelma Taulukkosählyn levittämisestä työyhteisöille. Toiminnan suunnittelu yrityksessä ja yhdistyksissä on tärkeää. Toiminnalla tulee olla selkeät tavoitteet ja päämäärät useampi vuosi eteenpäin. Markkinoinnin suunnittelu ohjaa yritystä tai yhdistystä valitsemaan ne toimenpiteet, jotka ovat tärkeitä tavoitteiden toteutumiseksi.
Suomen Salibandyliitto ry on nonprofit-organisaatio eli yleishyödyllinen yhteisö. Toiminnan päätarkoitus ei ole tuottaa voittoa vaan toteuttaa missiota eli päämäärää. Salibandyliiton Strategian mukaan yksi tärkeä tavoite on, että salibandy/sähly olisi aikuisten harrastetuin työpaikkaliikuntamuoto.
Taulukkosähly on erilainen tapa pelata sählyä yhdessä mutta kuitenkin yksilönä. Taulukkosählyssä joukkueet vaihtuvat tietyn väliajoin ja pelaajat keräävät henkilökohtaisia pisteitä. Pelaajien taitotaso ei ole este mielekkäälle pelituokiolle, ja taulukkosählyä voivat pelata naiset ja miehet yhdessä. Se sopii hyvin työyhteisöjen liikuntamuodoksi.
Markkinointisuunnitelma on yrityksen tärkeä työkalu, jolla varmistetaan, että tehtävät markkinointitoimenpiteet ovat tehokkaita ja oikein kohdennettuja. Markkinointisuunnitelmassa selvitetään yrityksen kilpailutilanne, kilpailijoiden vahvuudet ja heikkoudet ja yrityksen omat vahvuudet, heikkoudet, uhat ja mahdollisuudet.
Taulukkosählyn markkinointisuunnitelman tavoitteena oli löytää tehokkaita toimenpiteitä taulukkosählyn tunnettavuuden lisäämiseksi työpaikoilla. Tämän tutkimuksen mukaan Taulukkosählyn tärkein markkinointikanava on suorat yrityskäynnit. Lisäksi Taulukkosählyn markkinoinnissa sosiaaliset mediat ovat tärkeä viestintäkanava.
Suomen Salibandyliitto ry on nonprofit-organisaatio eli yleishyödyllinen yhteisö. Toiminnan päätarkoitus ei ole tuottaa voittoa vaan toteuttaa missiota eli päämäärää. Salibandyliiton Strategian mukaan yksi tärkeä tavoite on, että salibandy/sähly olisi aikuisten harrastetuin työpaikkaliikuntamuoto.
Taulukkosähly on erilainen tapa pelata sählyä yhdessä mutta kuitenkin yksilönä. Taulukkosählyssä joukkueet vaihtuvat tietyn väliajoin ja pelaajat keräävät henkilökohtaisia pisteitä. Pelaajien taitotaso ei ole este mielekkäälle pelituokiolle, ja taulukkosählyä voivat pelata naiset ja miehet yhdessä. Se sopii hyvin työyhteisöjen liikuntamuodoksi.
Markkinointisuunnitelma on yrityksen tärkeä työkalu, jolla varmistetaan, että tehtävät markkinointitoimenpiteet ovat tehokkaita ja oikein kohdennettuja. Markkinointisuunnitelmassa selvitetään yrityksen kilpailutilanne, kilpailijoiden vahvuudet ja heikkoudet ja yrityksen omat vahvuudet, heikkoudet, uhat ja mahdollisuudet.
Taulukkosählyn markkinointisuunnitelman tavoitteena oli löytää tehokkaita toimenpiteitä taulukkosählyn tunnettavuuden lisäämiseksi työpaikoilla. Tämän tutkimuksen mukaan Taulukkosählyn tärkein markkinointikanava on suorat yrityskäynnit. Lisäksi Taulukkosählyn markkinoinnissa sosiaaliset mediat ovat tärkeä viestintäkanava.