Branding in Social Media : Branding upcoming designers in social media
Tötterman, Marianna (2012)
Tötterman, Marianna
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012062012903
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012062012903
Tiivistelmä
Yritykset ovat huomanneet markkinoinnin mahdollisuudet sosiaalisessa mediassa. Ottamalla asiakas mukaan brändiprosessiin sekä olemalla suorassa yhteydessä asiakkaaseen brändäys on saavuttanut uuden tason. Työ kuvaa sitä miten muotoilijat sekä suunnittelijat voivat käyttää sosiaalista mediaa brändäykseen. Jotta brändi tulisi huomatuksi sen olemassaolo sekä näkyvyys sosiaalisessa mediassa on tärkeää. Työn tavoite on saada ymmärrys siitä miten muotoilijat voivat käyttää sosiaalista mediaa sekä –verkostoja kehittääkseen vahvemman brändin ympärilleen. Työssä keskitytään nuoriin, suomalaisiin suunnittelijoihin sekä muotoilijoihin. Vastatakseen työn tavoitteeseen haastatteluja käytiin. Teoreettinen viitekehys perustuu Grönroosin sekä Kapfererin strategisen brändijohtamisen kirjalliseen aineistoon. Kirjallisuuskatsaus käy läpi yhteyttä brändäyksen ja sosiaalisen median välillä.