KORKEAN PAIKAN KOULUTUSTA RUKALLA : Yritystapahtumat markkinointiviestinnän osana
Kultalahti, Margareta (2014)
Kultalahti, Margareta
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014082713626
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014082713626
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli yritystapahtuman suunnittelu ja järjestäminen Rukalla syksyllä 2013. Työ on toteutettu toiminnallisena opinnäytetyönä luontaistuotealan yritys Oy Valioravinto Ab:lle, joka on opinnäytetyön kirjoittajan työnantaja. Työn tavoitteina oli yritystapahtuman järjestämisen ohella tutkia tapahtumamarkkinoinnin ja markkinointiviestinnän teoriaa, raportoida yritystapahtuman suunnittelun järjestämisen yhteydessä tehdyt toimenpiteet tulevien tapahtumien suunnittelun tueksi sekä oppia uutta tapahtumien merkityksestä yrityksen markkinointiviestinnän osana.
Työ koostuu teoreettisesta tietoperustasta, tutkimuksellisesta osiosta ja yritystapahtuman raporttiosuudesta. Teoreettinen viitekehys koostuu markkinointiviestinnän ja tapahtumamarkkinoinnin teoriasta sekä vuosien työkokemuksen tuomasta hiljaisesta tiedosta markkinoinnin ja eri tapahtumien suunnittelun ja järjestämisen parissa.
Kolmannessa luvussa on yritysesittely ja tutkimusosio joulukuussa 2012 Valioravinto Oy:n terveyskauppiaille toteutetusta tutkimuksesta. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena postittamalla kyselylomakkeet 267 terveyskauppiaalle ympäri Suomen. Vastauksia saatiin 83 kappaletta vastausprosentin ollessa 31. Vastaukset käsiteltiin SPSS ohjelman avulla.
Johtopäätöksenä asiakastutkimuksen, järjestetyn yritystapahtuman ja tapahtumasta saadun palautteen perusteella voidaan todeta viihteellisyyden ja elämyksellisyyden olevan merkittävä osa hyvin onnistunutta yritystapahtumaa ja yritystapahtumien olevan tärkeä osa Valioravinto Oy:n markkinointiviestintää.
Työ koostuu teoreettisesta tietoperustasta, tutkimuksellisesta osiosta ja yritystapahtuman raporttiosuudesta. Teoreettinen viitekehys koostuu markkinointiviestinnän ja tapahtumamarkkinoinnin teoriasta sekä vuosien työkokemuksen tuomasta hiljaisesta tiedosta markkinoinnin ja eri tapahtumien suunnittelun ja järjestämisen parissa.
Kolmannessa luvussa on yritysesittely ja tutkimusosio joulukuussa 2012 Valioravinto Oy:n terveyskauppiaille toteutetusta tutkimuksesta. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena postittamalla kyselylomakkeet 267 terveyskauppiaalle ympäri Suomen. Vastauksia saatiin 83 kappaletta vastausprosentin ollessa 31. Vastaukset käsiteltiin SPSS ohjelman avulla.
Johtopäätöksenä asiakastutkimuksen, järjestetyn yritystapahtuman ja tapahtumasta saadun palautteen perusteella voidaan todeta viihteellisyyden ja elämyksellisyyden olevan merkittävä osa hyvin onnistunutta yritystapahtumaa ja yritystapahtumien olevan tärkeä osa Valioravinto Oy:n markkinointiviestintää.