Terapiapalvelu Balanssin markkinointiviestinnän kehittäminen
Hietakangas, Marlena (2012)
Hietakangas, Marlena
Tampereen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014090513755
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014090513755
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on kehittää psykoterapiapalveluita tarjoavan Terapiapalvelu Balanssin markkinointiviestintää asiakasystävällisemmäksi, sekä parantaa Terapiapalvelu Balanssin saatavuutta. Opinnäytteen tarkoituksena on kartoittaa asiakkaiden kokemuksia saatavuudesta. Tutkimusongelmana oli selvittää miten Terapiapalvelu Balanssin markkinointiviestintää voitaisiin kehittää saatavuuden parantamiseksi.
Kvantitatiivisena kyselytutkimuksena suoritetussa tutkimuksessa kartoitin asiakkaiden mielipiteitä hoitoon hakeutumisesta ja siitä, minkä kanavien kautta he mieluiten hakisivat tietoa psykoterapeuteista ja millaista sisältöä he mainonnalta toivoisivat. Oli tärkeää saada toimeksiantajalle tietoa siitä, millä tavalla hänen tulisi kehittää markkinointiviestintäänsä, jotta asiakkaiden tiedonhaku helpottuisi.
Tutkimukseen vastasi 28 henkilöä, joka jäi hieman alle toivomani vastaajamäärän. Tutkimuksessa selvisi melko selkeästi mitä toimeksiantajani kannattaa jättää pois markkinoinnistaan ja mitä lisätä siihen. Kaikkein tärkeimmäksi asiaksi markkinointiviestinnän kehittämisessä nousi esiin tarve Internet-sivujen perustamiseen yritykselle.
Kvantitatiivisena kyselytutkimuksena suoritetussa tutkimuksessa kartoitin asiakkaiden mielipiteitä hoitoon hakeutumisesta ja siitä, minkä kanavien kautta he mieluiten hakisivat tietoa psykoterapeuteista ja millaista sisältöä he mainonnalta toivoisivat. Oli tärkeää saada toimeksiantajalle tietoa siitä, millä tavalla hänen tulisi kehittää markkinointiviestintäänsä, jotta asiakkaiden tiedonhaku helpottuisi.
Tutkimukseen vastasi 28 henkilöä, joka jäi hieman alle toivomani vastaajamäärän. Tutkimuksessa selvisi melko selkeästi mitä toimeksiantajani kannattaa jättää pois markkinoinnistaan ja mitä lisätä siihen. Kaikkein tärkeimmäksi asiaksi markkinointiviestinnän kehittämisessä nousi esiin tarve Internet-sivujen perustamiseen yritykselle.