En Marknadsföringsmodell på Sociala Medier för företaget 7Camicie Finland
Granqvist, Henry (2014)
Granqvist, Henry
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014092514189
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014092514189
Tiivistelmä
Markkinointi sosiaalisessa mediassa vaatii että yritys on tietoinen sekä sen tavaramerkkiin sopivista foorumeista että missä sen fanit ja potentiaaliset asiakkaat ovat ja mitä ihmiset yritykseltä odottavat ja haluavat. 7Camicie Finland on yritys jolla on ollut näkyvyyttä Facebookissa vuodesta 2011 lähtien. Tähän päivään asti Facebook on pysynyt ainoana yrityksen sosiaalisen median foorumina. Toiminta Facebookissa on tänä päivänä edelleen samanlaista kuin se oli kun FB sivu luotiin noin kolmisen vuotta sitten. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on esittää markkinointi malli sosiaalisessa mediassa joka sopii 7Camicie Finland tavaramerkille. Tarkoituksena on sekä kehittää yrityksen toimintaa Facebookissa, että tehdä sivustosta kiinnostavampi ja sen lisäksi tuoda lisää näkyvyyttä tuotemerkille sosiaalisessa mediassa, laajemmassa mittakaavassa kuin tänä päivänä. Markkinointi malli perustuu sisältömarkkinointiin ja sisältömarkkinointistrategiaan yhdistettynä tehostettuun seurantaan ja tavoitteena myös muiden sosiaalisen median foorumien käyttöönotto, Facebookin lisäksi. Tutkimuksen alussa yritys 7Camicie Finland esitetään lyhyesti. Tutkimuksen teoreettisessa osassa esitetään sitten eroja perinteisestä markkinoinnista markkinointiin Sosiaalisessa Mediassa, sisältömarkkinointi, eri foorumeja ja seurantaa. Tutkimuksen empiirisessä osassa esitetään yksityiskohtai-sempi kuvaus 7Camicie Finlandin nykytilanteesta sekä käydään läpi kahdesta asi-antuntija haastattelusta saatu materiaali. Markkinointimallin toteuttaminen ei vaadi mahdottomia resursseja mutta paljon aikaa ja suunnittelua kylläkin. Tämän tutki-muksen perusteella voidaan näin ollen päätellä että markkinointi malli on toteutet-tavissa kunhan yritys allokoi sen kehittämiseen tarpeeksi aikaa.