Kutsu ja logo tapahtumamarkkinoinnin välineenä - Case: Suomen CP-liitto ry
Heiskanen, Essi (2014)
Heiskanen, Essi
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014100914609
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014100914609
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Suomen CP-liitto ry:lle. Produktissa suunniteltiin juhlavuodelle logo ja tapahtumakutsu. Tavoitteena oli suunnitella logo, joka tunnistetaan ja jota voidaan hyödyntää eri yhteyksissä. Kutsun tavoite oli vakuutta osallistumaan tapahtumaan sekä antaa tietoa ja mielikuva juhlasta.
Tapahtumaa suunnitellaan, jotta siitä tulisi tavoitteiden mukainen. Kaikkien osien tulee välittää samaa viestiä. Kutsu ja logo ovat osa tapahtumaa ja markkinointia. Tapahtumamarkkinoinnissa olennaista on suunnittelu, tavoitteet, kohderyhmä ja vuorovaikutus.
Onnistuneessa viestinnässä toteutuu oikea sanoma, aika, paikka ja kohderyhmä oikeanlaisin vaikutuksin. Tapahtumaa järjestettäessä on hyvä miettiä, mitä halutaan ja mistä on tarve viestiä.
Kutsu antaa mielikuvan tapahtumasta ja sitä voidaan pitää tilaisuuden esitteenä. Kutsun tulee sisältää kaikki olennainen tieto. Tarkoitus on saada vastaanottaja kiinnostumaan ja osallistumaan.
Visuaalisin keinoin autetaan viestin perille menoa ja annetaan sille näkyvä muoto. Taitossa julkaisun tekstiaineisto ja visuaaliset elementit kootaan yhteen. Taitossa ja suunnittelussa tehdään valintoja sommittelun, kuvien, värien, typografian, ja eri tehokeinojen välillä.
Logo on organisaation visuaalisen ilmeen näkyvä osa. Sen tulisi olla huomiota herättävä ja mieleenjäävä. Logon viestin tulee olla lyhyt, yksinkertainen ja helposti ymmärrettävä.
Materiaalien taitto tehtiin Indesign -ohjelmalla. Logo pidettiin mahdollisimman yksinkertaisena ja siinä keskityttiin viestimään juhlavuodesta. Siinä käytettiin hyödyksi erottuvaa fonttia ja liiton yritysvärejä. Kutsussa kuvien ja tekstin yhteisvaikutelmalla pyrittiin välittämään tieto tapahtumasta ja sen ohjelmasta.
Tuotettuja materiaaleja on mahdollista hyödyntää tapahtuman yhteydessä esimerkiksi julisteena sekä jatkossa osia voidaan hyödyntää ja pitää pohjana.
Tapahtumaa suunnitellaan, jotta siitä tulisi tavoitteiden mukainen. Kaikkien osien tulee välittää samaa viestiä. Kutsu ja logo ovat osa tapahtumaa ja markkinointia. Tapahtumamarkkinoinnissa olennaista on suunnittelu, tavoitteet, kohderyhmä ja vuorovaikutus.
Onnistuneessa viestinnässä toteutuu oikea sanoma, aika, paikka ja kohderyhmä oikeanlaisin vaikutuksin. Tapahtumaa järjestettäessä on hyvä miettiä, mitä halutaan ja mistä on tarve viestiä.
Kutsu antaa mielikuvan tapahtumasta ja sitä voidaan pitää tilaisuuden esitteenä. Kutsun tulee sisältää kaikki olennainen tieto. Tarkoitus on saada vastaanottaja kiinnostumaan ja osallistumaan.
Visuaalisin keinoin autetaan viestin perille menoa ja annetaan sille näkyvä muoto. Taitossa julkaisun tekstiaineisto ja visuaaliset elementit kootaan yhteen. Taitossa ja suunnittelussa tehdään valintoja sommittelun, kuvien, värien, typografian, ja eri tehokeinojen välillä.
Logo on organisaation visuaalisen ilmeen näkyvä osa. Sen tulisi olla huomiota herättävä ja mieleenjäävä. Logon viestin tulee olla lyhyt, yksinkertainen ja helposti ymmärrettävä.
Materiaalien taitto tehtiin Indesign -ohjelmalla. Logo pidettiin mahdollisimman yksinkertaisena ja siinä keskityttiin viestimään juhlavuodesta. Siinä käytettiin hyödyksi erottuvaa fonttia ja liiton yritysvärejä. Kutsussa kuvien ja tekstin yhteisvaikutelmalla pyrittiin välittämään tieto tapahtumasta ja sen ohjelmasta.
Tuotettuja materiaaleja on mahdollista hyödyntää tapahtuman yhteydessä esimerkiksi julisteena sekä jatkossa osia voidaan hyödyntää ja pitää pohjana.