Digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma asiantuntijayritykselle
Lönnqvist, Mira (2014)
Lönnqvist, Mira
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2014
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014101014621
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014101014621
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma konsultointiyritykselle. Yrityksen tavoitteena on laajentaa markkinointiaan myös sosiaaliseen mediaan. Yritys on pieni toimija markkinoillaan ja sen toiminta on vielä hyvin suppeaa. Yritys tarjoaa asiakkailleen asiantuntijatason palvelua. Opinnäytetyö on rajattu käsittelemään viittä eri digitaalista markkinointikanavaa.
Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Työn on tarkoitus olla yrityksen markkinoinnin tukena vuonna 2015. Markkinointikanaviksi valitsin Facebookin, Twitterin, blogin, LinkedInin ja verkkosivut. Yrityksellä oli valmiina Twitter-tili, jonka kautta yritys oli jo saanut asiakaskontakteja. Blogille oli valmiina alusta, mutta se ei ole ollut aktiivisessa käytössä. Facebook- tili valikoitui mukaan uudeksi kanavaksi, koska yrityksen kohderyhmän tavoittaa parhaiten Facebookin välityksellä.
Yrityksen tärkein kilpailukeino on asiantunteva palvelu ja osaaminen. Yritys pyrkii erottumaan tällä kilpailijoistaan. Sisältöstrategian avulla yrityksen sisältö tulee olemaan laadukasta ja asiakkaita puhuttavaa.
Markkinointiviestintäsuunnitelma tulee toimeksiantajan käyttöön toteutettavaksi ja se sisältää vuodelle 2015 markkinointitoimenpide-ehdotuksia ja vuosikellon.
Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Työn on tarkoitus olla yrityksen markkinoinnin tukena vuonna 2015. Markkinointikanaviksi valitsin Facebookin, Twitterin, blogin, LinkedInin ja verkkosivut. Yrityksellä oli valmiina Twitter-tili, jonka kautta yritys oli jo saanut asiakaskontakteja. Blogille oli valmiina alusta, mutta se ei ole ollut aktiivisessa käytössä. Facebook- tili valikoitui mukaan uudeksi kanavaksi, koska yrityksen kohderyhmän tavoittaa parhaiten Facebookin välityksellä.
Yrityksen tärkein kilpailukeino on asiantunteva palvelu ja osaaminen. Yritys pyrkii erottumaan tällä kilpailijoistaan. Sisältöstrategian avulla yrityksen sisältö tulee olemaan laadukasta ja asiakkaita puhuttavaa.
Markkinointiviestintäsuunnitelma tulee toimeksiantajan käyttöön toteutettavaksi ja se sisältää vuodelle 2015 markkinointitoimenpide-ehdotuksia ja vuosikellon.