SIEVIN JALKINE OY:N AVAINASIAKKAIDEN KÄSITYKSIÄ YRITYKSEN TOIMINNASTA
Haapakoski, Sanna (2014)
Haapakoski, Sanna
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014111715822
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014111715822
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja on Sievin Jalkine Oy. Yritys on Pohjoismaiden johtava turva- ja ammattijalkineiden valmistaja.
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, kuinka tyytyväisiä avainasiakkaat ovat Sievin Jalkine Oy:n toimintaan ja miten toimintaa voidaan kehittää asiakkaiden hyväksi. Opinnäytetyössä selvitettiin, miten tyytyväisiä avainasiakkaat ovat tuotetarjontaan, palvelujen tarjontaan, markkinointiviestintään, asiakaspalveluun ja henkilöstöön.
Opinnäytetyön tietoperustassa käsiteltiin asiakassuhdemarkkinointia, asiakassuhteita, asiakastietoja, asiakasryhmittelyä, avainasiakkuutta, asiakastyytyväisyyttä sekä markkinoinnissa käytettäviä kilpailukeinoja. Tutkimusaineisto kerättiin kahdeltatoista avainasiakkaalta haastattelemalla heitä henkilökohtaisesti joko heidän luona tai puhelimitse. Tutkimus suoritettiin kvalitatiivisena tutkimuksena.
Tutkimustuloksista selvisi, että avainasiakkaat olivat hyvin tyytyväisiä Sievin Jalkine Oy:n toimintaan. Tyytyväisyys korostui erityisesti toimitusvarmuuteen ja laadukkaisiin tuotteisiin. Hyviä kehitysideoita tuli paljon ja avainasiakkaat kokivat positiiviseksi sen, että pystyvät näin vaikuttamaan omalta osaltaan toiminnan kehittämiseen. Tutkimustulokset luvussa kuusi on salattu ja samoin osa luvusta seitsemän.
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, kuinka tyytyväisiä avainasiakkaat ovat Sievin Jalkine Oy:n toimintaan ja miten toimintaa voidaan kehittää asiakkaiden hyväksi. Opinnäytetyössä selvitettiin, miten tyytyväisiä avainasiakkaat ovat tuotetarjontaan, palvelujen tarjontaan, markkinointiviestintään, asiakaspalveluun ja henkilöstöön.
Opinnäytetyön tietoperustassa käsiteltiin asiakassuhdemarkkinointia, asiakassuhteita, asiakastietoja, asiakasryhmittelyä, avainasiakkuutta, asiakastyytyväisyyttä sekä markkinoinnissa käytettäviä kilpailukeinoja. Tutkimusaineisto kerättiin kahdeltatoista avainasiakkaalta haastattelemalla heitä henkilökohtaisesti joko heidän luona tai puhelimitse. Tutkimus suoritettiin kvalitatiivisena tutkimuksena.
Tutkimustuloksista selvisi, että avainasiakkaat olivat hyvin tyytyväisiä Sievin Jalkine Oy:n toimintaan. Tyytyväisyys korostui erityisesti toimitusvarmuuteen ja laadukkaisiin tuotteisiin. Hyviä kehitysideoita tuli paljon ja avainasiakkaat kokivat positiiviseksi sen, että pystyvät näin vaikuttamaan omalta osaltaan toiminnan kehittämiseen. Tutkimustulokset luvussa kuusi on salattu ja samoin osa luvusta seitsemän.