Asiakastyytyväisyystutkimus Lady Line Vaasa Keskustalle : Tutkimus palvelun laadusta ja asiakkaiden sitoutuneisuudesta
Laitala, Siru (2014)
Laitala, Siru
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112116227
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112116227
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja oli kuntokeskus Lady Line Keskusta Vaasassa. Asiakastyytyväisyystutkimuksen avulla haluttiin selvittää kuinka tyytyväisiä asiakkaat olivat kuntokeskuksen palveluihin ja toimintaan. Myös asiakkaiden sitoutuneisuutta yritykseen tutkittiin. Työn tavoitteena oli selvittää miten kuntokeskuksen asiakaspalvelua ja toimintaa voisi kehittää asiakaspalautteen avulla.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa selvitin asiakastyytyväisyyteen ja palvelun laatuun vaikuttavia asioita. Käsittelin myös sitä, miten asiakassitoutuneisuus muodostuu.
Asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin Lady Line Vaasa Keskustalle syys - lokakuussa 2014. Kyselyyn tuli 42 vastausta. Opinnäytetyön tutkimusmenetelmä oli kvantitatiivinen.
Tutkimuksen tulokset olivat positiivisia. Asiakkaat olivat tyytyväisiä yrityksen palveluihin ja henkilökuntaan. Asiakkaat arvostivat erityisesti kuntokeskuksen tunnelmaa ja henkilökunnan iloista asennetta. Kuntokeskuksen tilat ja kuntoiluvälineet saivat parannusehdotuksia. Myös hintatasoon ja aukioloaikoihin haluttiin muutoksia. Tutkimuksesta selvisi, että Lady Line Vaasa Keskustan asiakkaat ovat jo valmiiksi tyytyväisiä, mutta pienillä muutoksilla asiakastyytyväisyyttä voitaisiin vielä parantaa.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa selvitin asiakastyytyväisyyteen ja palvelun laatuun vaikuttavia asioita. Käsittelin myös sitä, miten asiakassitoutuneisuus muodostuu.
Asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin Lady Line Vaasa Keskustalle syys - lokakuussa 2014. Kyselyyn tuli 42 vastausta. Opinnäytetyön tutkimusmenetelmä oli kvantitatiivinen.
Tutkimuksen tulokset olivat positiivisia. Asiakkaat olivat tyytyväisiä yrityksen palveluihin ja henkilökuntaan. Asiakkaat arvostivat erityisesti kuntokeskuksen tunnelmaa ja henkilökunnan iloista asennetta. Kuntokeskuksen tilat ja kuntoiluvälineet saivat parannusehdotuksia. Myös hintatasoon ja aukioloaikoihin haluttiin muutoksia. Tutkimuksesta selvisi, että Lady Line Vaasa Keskustan asiakkaat ovat jo valmiiksi tyytyväisiä, mutta pienillä muutoksilla asiakastyytyväisyyttä voitaisiin vielä parantaa.