Asiakastyytyväisyys yrityksen menestystekijänä : Asiakastyytyväisyyskysely Ylöjärven urheilutalon asiakkaille
Mäkinen, Salla-Maria (2014)
Mäkinen, Salla-Maria
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112316351
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112316351
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Ylöjärven urheilutalon asiakkaiden tyytyväisyyt-tä urheilutalon tarjoamiin palveluihin, henkilökuntaan ja uusiin remontoituihin tiloihin. Toimeksiantajana oli Ylöjärven kaupungin Liikuntapalvelut. Urheilutalo on toiminut Ylöjärvellä jo 30 vuotta ja tämä oli ensimmäinen sinne tehty asiakastyytyväisyystutki-mus.
Tutkimus toteutettiin käyttäen kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Tut-kimusaineisto kerättiin paperisella kyselylomakkeella, johon asiakkailla oli mahdollisuus vastata urheilutalon aulakahviossa. Vastauksia kyselyyn saatiin 113 kappaletta ja vastaa-jina olivat urheilutalolla asioineet asiakkaat.
Tulosten perusteella asiakkaat olivat eniten tyytyväisiä uusiin remontoituihin tiloihin ja urheilutalon tarjoamiin palveluihin. Jonkin verran negatiivista palautetta sai henkilökun-ta. Suurin osa asiakkaista oli kuitenkin pääsääntöisesti erittäin tyytyväisiä tai tyytyväisiä urheilutalon tarjoamiin palveluihin, henkilökuntaan ja uusiin remontoituihin tiloihin.
Asiakkaiden mielipiteiden ja kyselyn tulosten perusteella esitettiin kehitysehdotuksia muun muassa viikonloppuaukioloaikojen pidentämiseen ja henkilökunnan lisäämiseen sekä toimintaohjeiden selkeämpään esittämiseen. Vesijumppiin ja sisäjumppiin esitettiin myös muutamia kehitysehdotuksia.
Tutkimus toteutettiin käyttäen kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Tut-kimusaineisto kerättiin paperisella kyselylomakkeella, johon asiakkailla oli mahdollisuus vastata urheilutalon aulakahviossa. Vastauksia kyselyyn saatiin 113 kappaletta ja vastaa-jina olivat urheilutalolla asioineet asiakkaat.
Tulosten perusteella asiakkaat olivat eniten tyytyväisiä uusiin remontoituihin tiloihin ja urheilutalon tarjoamiin palveluihin. Jonkin verran negatiivista palautetta sai henkilökun-ta. Suurin osa asiakkaista oli kuitenkin pääsääntöisesti erittäin tyytyväisiä tai tyytyväisiä urheilutalon tarjoamiin palveluihin, henkilökuntaan ja uusiin remontoituihin tiloihin.
Asiakkaiden mielipiteiden ja kyselyn tulosten perusteella esitettiin kehitysehdotuksia muun muassa viikonloppuaukioloaikojen pidentämiseen ja henkilökunnan lisäämiseen sekä toimintaohjeiden selkeämpään esittämiseen. Vesijumppiin ja sisäjumppiin esitettiin myös muutamia kehitysehdotuksia.