Markkinointisuunnitelma Us Wood Oy:lle
Kurki, Juuso (2014)
Kurki, Juuso
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112116259
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112116259
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli rakentaa markkinointisuunnitelma Us Wood Oy:n tarjoamalle purupaalituotteelle. Työn tarkoituksena oli määrittää tuotteelle segmentit ja helpottaa yrityksen työtä tuotteen markkinoinnissa. Tavoitteena oli myös löytää työkalut ja tiedot siihen, millä keinoin yrityksen tuotetta kyettäisiin markkinoimaan kustannustehokkaasti halutuille kohderyhmille.
Markkinointisuunnitelmassa laadittiin analyysien pohjalta yritykselle markkinointimix 4C- ja 4P-mallien mukaan.
Analyysien avulla luotiin yritykselle kuva siitä, minkälaiseen segmenttijaotteluun heidän tulisi keskittyä. Markkinointimixiin suunniteltiin yritykselle tarpeellisia työkaluja segmentin tavoittamiseen ja palvelemiseen.
Yrityksen tulisi kyetä erottumaan joukosta ja luomaan tuotteestaan kiinnostava asiakkaiden silmissä. Tuotedifferoinnilla yritys pystyy herättämään kiinnostusta markkinoilla ja siten luomaan uusia asiakassuhteita. Työssä ehdotettiin markkinointitoimenpiteinä verkkokaupan perustamista, lähialueiden tapahtumiin osallistumista ja hakukonemainontaa. Tulevaisuudessa yrityksen kannalta olisi tärkeää kyetä löytämään nykyisten asiakasryhmien rinnalle uusia segmenttejä, joiden potentiaalia ei ole vielä kyetty hyödyntämään yrityksessä.
Markkinointisuunnitelmassa laadittiin analyysien pohjalta yritykselle markkinointimix 4C- ja 4P-mallien mukaan.
Analyysien avulla luotiin yritykselle kuva siitä, minkälaiseen segmenttijaotteluun heidän tulisi keskittyä. Markkinointimixiin suunniteltiin yritykselle tarpeellisia työkaluja segmentin tavoittamiseen ja palvelemiseen.
Yrityksen tulisi kyetä erottumaan joukosta ja luomaan tuotteestaan kiinnostava asiakkaiden silmissä. Tuotedifferoinnilla yritys pystyy herättämään kiinnostusta markkinoilla ja siten luomaan uusia asiakassuhteita. Työssä ehdotettiin markkinointitoimenpiteinä verkkokaupan perustamista, lähialueiden tapahtumiin osallistumista ja hakukonemainontaa. Tulevaisuudessa yrityksen kannalta olisi tärkeää kyetä löytämään nykyisten asiakasryhmien rinnalle uusia segmenttejä, joiden potentiaalia ei ole vielä kyetty hyödyntämään yrityksessä.