Markkinointisuunnitelma aloittavalle sisustusyritykselle
Ahtola, Minna (2014)
Ahtola, Minna
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112116197
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112116197
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena oli suunnitella aloittavalle yritykselle markkinointia. Teoriaosuudessa perehdyttiin markkinoinnin suunnittelun eri vaiheiden sisältöön. Lopuksi laadittiin markkinointisuunnitelma aloittavalle sisustusalan yritykselle.
Opinnäytetyö sisältää teoreettisen osuuden, jossa käydään lävitse ohjeistusta suunnitelman laatimiseen. Markkinointisuunnitelma sisältää sisustusyrityksen lähtökohta-analyysit, tavoitteet sekä markkinointimixin suunnittelun. Jokaista aihetta käsitellään ensin teoriassa ja lopuksi sisustusalan näkökulmasta. Empiirisessä osuudessa käsitellään tavoitteita sekä markkinointitoimenpiteitä ja laadittiin näiden pohjalta markkinointisuunnitelma aloittavalle sisustusyritykselle.
Työn tuloksena oli markkinointisuunnitelma, jota yrityksen perustaja voi hyödyntää liiketoimintaansa aloittaessa. Suunnitelmaa voidaan hyödyntää jo yrityksen perustamisvaiheessa mutta myös markkinointitoimenpiteitä suunniteltaessa.
Opinnäytetyö sisältää teoreettisen osuuden, jossa käydään lävitse ohjeistusta suunnitelman laatimiseen. Markkinointisuunnitelma sisältää sisustusyrityksen lähtökohta-analyysit, tavoitteet sekä markkinointimixin suunnittelun. Jokaista aihetta käsitellään ensin teoriassa ja lopuksi sisustusalan näkökulmasta. Empiirisessä osuudessa käsitellään tavoitteita sekä markkinointitoimenpiteitä ja laadittiin näiden pohjalta markkinointisuunnitelma aloittavalle sisustusyritykselle.
Työn tuloksena oli markkinointisuunnitelma, jota yrityksen perustaja voi hyödyntää liiketoimintaansa aloittaessa. Suunnitelmaa voidaan hyödyntää jo yrityksen perustamisvaiheessa mutta myös markkinointitoimenpiteitä suunniteltaessa.