Markkinointiassistentin opaskirja
Saarinen, Ronja (2014)
Saarinen, Ronja
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112616857
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112616857
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on laadittu Mainostoimisto REDin tarpeisiin ja se sisältää markki-nointiassistentin opaskirjan. Teoriaosuus käsittää perusasioita segmentoinnista, myyntiprosessista, puhelintyöskentelystä ja myynnin tuki –toiminnoista. Teoriaosuus keskittyy eniten puhelintyöskentelyyn, koska se on erittäin olennainen osa markkinointiassistentin työtehtäviä Mainostoimisto REDissä.
Työn tavoitteena oli laatia selkeä opaskirja seuraavalle markkinointiassistentille, josta selviää kaikki markkinointiassistentin työtehtävät ja käytännön ohjeet työntekoon. Aikaisemmin yhtenäistä työohjetta ei ollut, vaan kaikki tiedot työtehtävästä olivat ripoteltuina erinäisiin tiedostoihin, joista tiedonhaku voi ajoittain olla hankalaa. Kirjoittajan viimeinen työtehtävä yrityksessä oli perehdyttää seuraajansa, joten aihe opinnäytetyölle oli helppo löytää ja tarve selkeä.
Opaskirjan kirjoittaminen aloitettiin helmikuussa 2014 ja se valmistui kesäkuussa 2014. Opinnäytetyön teoriaosuus on kirjoitettu produktin kirjoittamisen jälkeen, heinäkuusta 2014 lähtien. Opaskirjaan on kirjoitettu markkinointiassistentin työtehtävät ja työohjeet perustuen markkinointiassistentin omiin havaintoihin oman työsuhteensa aikana.
Työn lopputuloksena syntyi opaskirja seuraavalle markkinointiassistentille, jota on voitu käyttää niin uusien markkinointiassistenttien perehdyttämiseen kuin myös toiminnan kehittämiseen Mainostoimisto REDissä.
Työn tavoitteena oli laatia selkeä opaskirja seuraavalle markkinointiassistentille, josta selviää kaikki markkinointiassistentin työtehtävät ja käytännön ohjeet työntekoon. Aikaisemmin yhtenäistä työohjetta ei ollut, vaan kaikki tiedot työtehtävästä olivat ripoteltuina erinäisiin tiedostoihin, joista tiedonhaku voi ajoittain olla hankalaa. Kirjoittajan viimeinen työtehtävä yrityksessä oli perehdyttää seuraajansa, joten aihe opinnäytetyölle oli helppo löytää ja tarve selkeä.
Opaskirjan kirjoittaminen aloitettiin helmikuussa 2014 ja se valmistui kesäkuussa 2014. Opinnäytetyön teoriaosuus on kirjoitettu produktin kirjoittamisen jälkeen, heinäkuusta 2014 lähtien. Opaskirjaan on kirjoitettu markkinointiassistentin työtehtävät ja työohjeet perustuen markkinointiassistentin omiin havaintoihin oman työsuhteensa aikana.
Työn lopputuloksena syntyi opaskirja seuraavalle markkinointiassistentille, jota on voitu käyttää niin uusien markkinointiassistenttien perehdyttämiseen kuin myös toiminnan kehittämiseen Mainostoimisto REDissä.