Haku
Viitteet 1-10 / 16
Mikä saa opiskelijan ryhtymään yrittäjäksi? Tuloksia toiselta asteelta ja korkeakouluista kuudesta maasta
(Opetus-, kasvatus- ja koulutusalojen säätiö – OKKA-säätiö sr., 2020)
Ammattikorkeakoulu vaikuttajana alueellisessa kasvuyrittäjyysekosysteemissä
(Okka-säätiö, 2018)
Yritysten kasvu on ollut pitkään elinkeinopolitiikan keskiössä. Erilaisilla julkisilla tuilla on todettu olevan kuitenkin vain rajallisia vaikutuksia kasvuyrittäjyyteen, etenkin yritysten aloitusvaiheen jäl-keen. Tukien ...
Yrittäjyysaikomusten ja niihin vaikuttavien tekijöiden kehittyminen ammatillisella toisella asteella opinnoista työelämään
(Yrittäjyyskasvatuksen seura, 2016)
Yrittäjyysaikomusten tutkimisesta on vähitellen kehittynyt itsenäinen tutkimussuuntaus yrittäjyystutkimuksen sisään. Lukuisista aikaisemmista tutkimuksista huolimatta erityisesti pitkittäistutkimukset ovat olleet vähäisiä. ...
Best of both worlds? : persistent hybrid entrepreneurship
(World Scientific Publishing, 2017)
Hybrid entrepreneurs (HEs) represent a considerable share of all entrepreneurial activity. Yet little is known about the phenomenon. In this study we examine the differences between transitory HEs, who expect to make the ...
The Impact of Digital Capability on Firm Performance and Growth in Incumbent SMEs
(World Scientific Publishing Company, 2023)
The impact of entrepreneurial teaching : The mediating effect of the teacher’s ease of performing university–business collaboration
(Journal of Finnish Studies, Sam Houston State University, 2020)
A long-term effect of entrepreneurship education on entrepreneurial intentions : Results from Finnish higher education students
(Journal of Finnish Studies, Sam Houston State University, 2020)
Market orientation and performance measurement system adoption impact on performance in SMEs
(Wiley-Blackwell, 2018)
Abstract
Previous research has shown a connection between market orientation (MO) and firm performance, as well as between performance measurement systems (PMS) adoption, but their mutual interactions are as yet little ...
Service innovation capability in social and health care SMEs : The impact of market orientation and technology orientation
(Nanyang Technological University, School of Accountancy and Business., 2021)
Developing new services is vital for a service-based company to succeed in the long run. This requires both innovation capability and understanding customer needs. Previous research has shown that if a firm wishes to develop ...
Testing the EntreComp framework and its relation to start-up behaviour in seven European countries
(Emerald, 2022)
Purpose
The European Commission has published a general framework of entrepreneurship competence, EntreComp, to create a shared definition and support its development. This study proposes and tests a scale to measure ...