Haku
Viitteet 1-6 / 6
Mediakasvatuksellisten dialogikorttien kehittäminen kirjastojen mediakasvatuksen tueksi
(2021)
Opinnäytetyö on kehittämistutkimus, jonka aikana kehitettiin Mediakasvatuskeskus Metkalle uusi oppimateriaali mediakasvatuksellisten dialogikorttien muodossa. Dialogikortit on suunnattu alakouluikäisten mediakasvatustyöhön, ...
Anders-kirjastojen digitaalinen lukudiplomi 1. -6-luokkalaisille
(2019)
Opinnäytetyö oli tilaustyö Anders-kirjastoille ja sen tekeminen liittyi Anders ottaa digin liki -hankkeeseen. Opinnäytetyössä tutkitaan digitaalisen lukudiplomin suunnittelua. Digitaalista lukudiplomia käytetään verkkoselaimessa ...
Iltapäivätoiminnan kartoitus Nepenmäen kirjastolle
(2019)
Tässä opinnäytetyössä kartoitettiin Nepenmäen kirjaston puolesta yhteistyökumppaneita iltapäivätoiminnan järjestämiseen Nepenmäen kirjastolla. Kirjasto kuuluu Joensuun seutukirjastoon, ja se sijaitsee Joensuun kantakaupungin ...
”Me pyritään pitämään kirjasto kivana paikkana.” : kassillinen ideoita varhaiskasvatusikäisten S2-tuokioihin Tampereen kahdessa kirjastossa
(2023)
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää kirjastojen ja varhaiskasvatuksen välistä yhteistyötä monikielisyyden ja -kulttuurisuuden kannalta Tampereen kaupunginkirjastossa sekä Tampereen Hervannan kirjastossa. Tutkimuksen ...
Suomen yleisten kirjastojen satutunnit: Nykytila ja tulevaisuus
(2020)
Opinnäytetyössä tutkittiin satutunteja Suomen yleisissä kirjastoissa, niiden tämänhetkistä tilaa, tarkoitusta ja tulevaisuutta. Tarkoituksena oli selvittää, miten Suomen
yleiset kirjastot näkevät satutuntien merkityksen ...
Onko meillä kirjastokerhoa? : alakouluikäisten kerhotoiminnan kartoittaminen Suomen yleisissä kirjastoissa
(2023)
Opinnäytetyön tavoite on kartoittaa kerhotoimintaa Suomen yleisissä kirjastoissa ja selvittää, millaisia muotoja siitä toteutetaan ja mitä mieltä kirjastontyöntekijät ovat kirjastokerhoista. Teoriaa lähestytään pohtimalla ...