Haku
Viitteet 1-10 / 205
Seppo Laamasen "omat" konsertot: Sellosävellykset arkistojen kätköistä uuteen elämään
(2019)
Opinnäytetyöni innoittajana oli ystäväni sellotaiteilija Seppo Laamanen. Vuonna 2009 löysin Yleisradion äänitearkistoon hautautuneet Ahti Karjalaisen, Aulis Sallisen ja Tauno Marttisen säveltämät sellokonsertot, joiden ...
Itseohjautuvuutta, näyttelijäntyötä, vastuullisuutta: : Kurkistuksia kuorolaisen työhön Savonlinnan oopperajuhlakuorossa
(Lahden ammattikorkeakoulu, 2011)
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on avata näkymiä kuorolaulajan työhön Savonlinnan Oopperajuhlakuorossa. Työskennellessäni itse kuorolaisena tein kesällä 2011 kuorolaisten keskuudessa kyselyn, johon vastasi ...
KUINKA TULKITA LAULU PAREMMIN : Kuinka tulkintaa voi kehittää?
(Lahden ammattikorkeakoulu, 2013)
Tässä taiteellis-toiminnallisessa opinnäytetyössäni keskityn tutkimaan sitä, miten voin harjoitella laulun tulkintaa ja kuinka voin kehittyä tulkitsijana. Koska taiteellisena osuutena työssäni on oman lauluillan valmistaminen ...
Muusikon psyykkinen valmennus : kohti täysipainoista harjoittelua ja henkistä kasvua
(Lahden ammattikorkeakoulu, 2015)
Opinnäytetyössäni tutkin muusikon psyykkistä valmennusta ja pohdin, millaista hyötyä siitä on soittajalle.
Keräsin tietoa kirjallisesti ja omien kokemuksieni kautta. Kirjallista tietoa sain lukemalla sekä urheilijan ...
Aivoituksia musiikista ja äänestä : musiikin, äänen ja kuuntelemisen tarkastelua eri näkökulmista
(Lahden ammattikorkeakoulu, 2016)
Opinnäytetyöni käsittelee kuuloaistia, kuulemisen ja kuuntelemisen kokemuksia, etenkin musiikillisesta näkökulmasta. Perehdyin erilaisiin kirjallisiin lähteisiin ja sen lisäksi halusin tuoda kokemuksen lähemmäksi lukijaa ...
"Olenhan jo iso tyttö?" : Lapsen itsenäistymisen tukeminen musiikkileikkikouluryhmässä 2-vuotiaasta 3-vuotiaaksi ja lapsen kehitykselliset edellytykset itsenäistyä
(Lahden ammattikorkeakoulu, 2010)
Tämän opinnäytetyön aiheena on lapsen itsenäistymisen tukeminen musiikkileikkikoulussa 2-vuotiaasta 3-vuotiaaksi, jolloin lapsi siirtyy perheryhmästä leikki-ryhmään ja tulee muskaritunnille ilman aikuista. Työssä kerrotaan ...
Eikäku...! : Opinnäytetyö epäonnistumisen hyväksymisestä
(Lahden ammattikorkeakoulu, 2012)
Opinnäytetyöni on kirjallisuuskatsaus epäonnistumisesta, millä tavoin se ilmenee lavalla ja kuinka sen voi kenties kääntää hyödyksi itselleen. Opinnäytetyötäni varten olen perehtynyt alan kirjallisuuteen ja omia kokemuksiani ...
Kuuntelukokemuksen ja piirustuksen kautta saduksi : Taideintegraatiokokeilu 5- 6-vuotiaiden muskariryhmässä
(Lahden ammattikorkeakoulu, 2012)
Pohdin tässä opinnäytetyössä kysymystä siitä, miten luontevaa on käyttää taidein-tegraatiota ja erityisesti musiikin, kuvan ja sadun yhdistelmää 5-- 6-vuotiaiden muskarissa. Halusin kokeilla tällaista prosessia ja katsoa, ...
Puheen kehityksen ja vuorovaikutustaitojen tukeminen laulamisen avulla kolme-neljävuotiaiden musiikkileikkikouluryhmässä
(Lahden ammattikorkeakoulu, 2011)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on ottaa selvää, miten 3–4-vuotiaan lapsen puheen kehitystä ja vuorovaikutustaitoja on mahdollista tukea laulamisen avulla musiikkileikkikoulussa.
Työn teoriaosassa kuvailen sitä, miten ...
HAIR : Ajattoman hippimusikaalin äärellä
(Lahden ammattikorkeakoulu, 2013)
Tässä taiteellis-toiminnallisessa opinnäytetyössäni tutkin Hair-musikaalia sekä sen teemoja ja merkitystä 1960-luvulla ja nykypäivänä. Opinnäytetyöni taiteellinen osuus on osani Lahden kaupunginteatterin Hair-musikaalissa. ...