Haku
Viitteet 1-10 / 339
Kuninkaan Kruunu : Lautapelin pelihahmojen suunnittelu pelaajan eläytymiskokemuksen kannalta
(2019)
Tässä opinnäytetyössä suunnittelen ja kuvitan 4 pelihahmoa
Kuninkaan Kruunu -nimiseen lautapeliin
ottaen huomioon pelaajien kyvyn samaistua ja eläytyä
näihin hahmoihin. Samalla tutkin, miten pelihahmojen
sukupuoli ...
Kirjan suunnittelun ja taiton pääperiaatteet : 10 vuotta sitten toteutetun kuvakirjan suunnittelun esittely ja taittotyön reflektointi
(2019)
Tämä kirjan taittoa ja toteutusta käsittelevä opinnäytetyö koostuu kahdesta osasta. Kohteena on kymmenen vuotta sitten toteutettu kuvakirja. Opinnäytetyön kirjallinen osa käsittelee kirjan suunnittelun keskeisiä asioita, ...
Morn - Visuaalinen konsepti videopelille
(2019)
Tässä opinnäytetyössä suunnittelen yhtenäisen visuaalisen konseptin videopelille, joka pyrkii esittämään mielenterveysongelmat sekä niistä kuntoutumisen toiveikkaalla ja stigmaa lieventävällä tavalla. Visuaaliseen konseptiin ...
OFF THE WALL : typografiasta graffitiin ja takaisin
(Lahden ammattikorkeakoulu, 2012)
Opinnäytetyössäni tutkin graffitin käsitettä ja sen sisäistä typografista kehitystä erityisesti suomalaisesta näkökulmasta.
Tämän perusteella pyrin erottelemaan graffitin piirteistä sen visuaaliset vaikutteet ja sisäsyntyiset ...
Riistarherkkuja erätulilla - Reseptejä luonnon antimista : eräihmisen keittokirjan konsepti pyyhittävästä materiaalista
(Lahden ammattikorkeakoulu, 2012)
Opinnäytetyöni aihe on työnantajani elämyskoulutukseen sisältyvän, retkeily- ja ulkoilukäyttöön tarkoitetun keittokirjan konseptin suunnittelu, erikoisuutena pyyhittävä materiaali. Lähtökohtana oli työnantajani järjestämä ...
Jääkautinen juttu: Lasten kuvakirjan kuvituskonsepti
(2019)
Tämän opinnäytetyön aiheena on lasten kuvakirjan kuvituskonsepti. Tarinassa kerrotaan lyhyesti jääkaudesta ja sen ajan eläimistä sekä tutustutaan erilaisin jääkauden jälkiin, kuten hiidenkirnuun. Konsepti sisältää ...
iPad suunnittelijan työkaluna: edut, haitat ja julkaisun suunnitteluprosessi
(2019)
Opinnäytetyön produktio-osuus on iPadilla mahdollisimman pitkälle tuotettu taidekirja.
Kirjallisessa osiossa tutkittiin iPadia suunnittelutyökaluna ja työprosessia sillä työskennellessä. Osiossa avattiin iPadin historiaa ...
Helmiä etsimässä : "Syvyyksien aarteet" -lautapelin ulkoasun suunnittelu
(Lahden ammattikorkeakoulu, 2011)
Opinnäytetyöni tavoitteena oli selkeän ja yhtenäisen ulkoasun suunnittelu Syvyyksien aarteet -lautapeliin.
Työn kirjallisessa osassa pohdin syitä lautapelien suosioon
ja värien roolia tiedon välittäjänä. Kiinnostavaa ...
Suomalaisia metsän eläimiä : katselukirja lapsille
(Lahden ammattikorkeakoulu, 2011)
Opinnäytetyöni aiheena on suunnitella konsepti lasten katselukirjalle suomalaisista metsän eläimistä. Tavoitteena on luoda kirjaan toimiva kuvitus, sekä kehittää omaa tyyliä kuvittajana. Toisena tavoitteena on perehtyä ...
Herkkua Hävikkiä – Kuvitettu installaatio ruokahävikin vähentämisestä
(2019)
Opinnäytetyöni on konsepti kuvitetusta installaatiosta, jonka aihe on ruokahävikin vähentäminen kotitalouksissa. Installaatio koostuu seitsemästä kuvituksesta. Yksi kuvitus esittelee ruokahävikkiä sekä kuusi kuvitusta ...