Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Creating and Using OpenGL Shader Effects in a 2D Game

Väisänen, Lassi (2015)

 
Avaa tiedosto
Vaisanen_Lassi.pdf (854.9Kt)
Lataukset: 


Väisänen, Lassi
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121020139
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli esitellä, kuinka varjostimia voidaan käyttää 2D-peliympäristössä käyttäen apuna SFML-multimediakirjastoa. Aihe valittiin tekijän oman kehityksen tukemiseksi. Opinnäytetyössä esitellään, mitä OpenGL-rajapinta ja GLSL-varjostinohjelmakieli ovat ja kuinka ne liittyvät pelien kehitykseen.

Opinnäytetyön toiminnallisessa osassa luotiin kaksiulotteinen ympäristö varjostinefektien kehitystä, testausta ja esittelyä varten käyttäen Visual Studio 2010-kehitysympäristöä ja SFML-multimediakirjastoa. Työssä käytettiin C++-kieltä ohjelmointikielenä.

Työssä käytettiin onnistuneesti erilaisia varjostinefektejä, joista yksinkertainen valaistus luotiin turvautumatta valmiisiin esimerkkeihin. Bloomiksi kutsutun efektin luomiseen käytettiin useita erilaisia pikselivarjostinohjelmia, jotka olivat valmiiksi olemassaolevia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste