Asiakaspalveluchatin käyttöönoton mahdollisuudet : case: Tampereen Messut Oy
Jokipolvi, Maiju (2015)
Jokipolvi, Maiju
Tampereen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121721314
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121721314
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, mitkä ovat asiakaspalveluchatin käyttöönoton mahdollisuudet messuyhtiölle ja onko se ylipäänsä kannattavaa. Työn tarkoituksena oli olla apuna päätöksenteossa Tampereen Messut Oy:n asiakaspalvelulle heidän miettiessään, ottaako chat mukaan yhdeksi asiakasviestintäkanavaksi.
Opinnäytetyön tutkimusmenetelminä käytettiin taustatutkimusta tiedonhaun muodossa, benchmarkingia ja teemahaastatteluja, joissa haastateltiin Tampereen Messut Oy:n asiakaspalvelijoita ja heidän esimiestään. Taustatutkimusmateriaali käsittelee paitsi chatia viestintäkanavana, niin myös hyvän asiakaspalvelun piirteitä ja vuorovaikutusta kirjoitetun tekstin keinoin.
Taustatutkimuksesta ja teemahaastatteluista saatujen tiedon perusteella tehtiin yhteenveto siitä, olisiko chatista lisäarvon tuojaksi Tampereen Messut Oy:n asiakaspalvelussa ja millä reunaehdoilla se kannattaisi toteuttaa.
Opinnäytetyön tutkimusmenetelminä käytettiin taustatutkimusta tiedonhaun muodossa, benchmarkingia ja teemahaastatteluja, joissa haastateltiin Tampereen Messut Oy:n asiakaspalvelijoita ja heidän esimiestään. Taustatutkimusmateriaali käsittelee paitsi chatia viestintäkanavana, niin myös hyvän asiakaspalvelun piirteitä ja vuorovaikutusta kirjoitetun tekstin keinoin.
Taustatutkimuksesta ja teemahaastatteluista saatujen tiedon perusteella tehtiin yhteenveto siitä, olisiko chatista lisäarvon tuojaksi Tampereen Messut Oy:n asiakaspalvelussa ja millä reunaehdoilla se kannattaisi toteuttaa.