Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Vedenkeittimiä ja syömäpuikkoja- Kiinalaiset matkailijat Kämp Collectionin hotelleissa

Talvo, Emmi (2016)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Talvo_2016.pdf (1.629Mt)
Lataukset: 


Talvo, Emmi
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201603233522
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Kämp Collectionille, joka on hotelli ja ravintola-alan yhtiö Helsingissä. Kämp Collectionin aikomuksena on kasvattaa Kiinasta tulevaa asia-kassegmenttiä. Työn tavoitteena oli tutkia kiinalaisten matkailijoiden matkan ostoprosessia sekä heidän toiveitaan hotelliyöpymiseltä. Opinnäytetyössä tehtiin kehitysehdotuksia sosiaa-lisen median markkinoinnin tukemiseksi sekä palveluiden kehittämiseksi kiinalaisten toiveiden mukaiseksi.

Opinnäytetyön teoreettinen osuus keskittyy ostokäyttäytymiseen sekä sosiaaliseen mediaan. Länsimaalainen sosiaalisen median käyttö eroaa paljon mannerkiinalaisten ja hongkongilaisten sosiaalisen median käytöstä, jonka vuoksi työssä on esitelty Kiinan suurimmat sosiaalisen median palvelimet.

Opinnäytetyön tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää ja aineistoa ke-rättiin Internet-pohjaisella kyselylomakkeella. Kysely toteutettiin Webropol- ohjelmalla ja vas-tausten avulla selvitettiin miten ja mistä kiinalaiset matkailijat varaavat matkansa ja mitä tuot-teita ja palveluita he toivovat hotellilta siellä yöpyessään.

Kyselyn perusteella tuli ilmi, että kiinalaiset ovat hyvin rahaa käyttävä segmentti. Suomalais-ten hotellien onkin syytä huomioida tämä markkinoinnissaan. Kyselyyn vastanneista löytyi useita potentiaalisia asiakasryhmiä Kämp Collectionin eri hotelleihin. Palveluita tarjottaessa Kämp Collectionin on tärkeä ymmärtää kiinalaisten matkailijoiden odotukset hotelleilta, joita ovat esimerkiksi buffet-ruokailun järjestäminen ja huonekohtainen teevedenkeitin. Matkaa varatessa kiinalaiset toivovat online-matkatoimiston käyttömahdollisuutta sekä hotellien kii-nankielisiä internetsivustoja.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste