Asiakaskysely A-Katsastus Vihti-Nummelan toimipisteessä
Lindholm, Nico (2016)
Lindholm, Nico
Tampereen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201603313732
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201603313732
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli suorittaa asiakastyytyväisyyskysely A-Katsastus Vihti-Nummelan toimipisteessä. Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa asiakkaiden tyytyväisyyttä saamaansa palveluun, lisätarvikemyynnin onnistumista ja selvittää vaikuttaako hylätty katsastuspäätös asiakastyytyväisyyteen. Menetelmänä opinnäytetyössä käytettiin asiakkaille jaettavaa kyselylomaketta, jonka keskeisiä teemoja olivat tyytyväisyys palveluun, lisätarvikemyynti ja odotusaika.
Kyselyn tuloksena huomattiin, että asiakkaat olivat erittäin tyytyväisiä saamaansa palveluun. Kyselyn tulosten mukaan lisätarvikemyynnissä olisi parantamisen varaa ja odotusajat ovat kohtuullisia. Huomattiin myös, että hylätyllä katsastuspäätöksellä ei ole suurta vaikutusta palautteeseen.
Kyselyn perusteella asiakaspalvelussa ei ollut kehittämistarvetta, ainoastaan on varmistettava, että palvelun taso pysyy korkealla tasolla. Lisätarvikemyynnin kohdalla on painotettava tarvikkeiden suosittelemista asiakkaille ja aktiivista myyntiä. Odotusaikaan vaikuttamisen keinot ilman henkilökunnan lisäämistä ovat rajalliset.
Kyselyn tuloksena huomattiin, että asiakkaat olivat erittäin tyytyväisiä saamaansa palveluun. Kyselyn tulosten mukaan lisätarvikemyynnissä olisi parantamisen varaa ja odotusajat ovat kohtuullisia. Huomattiin myös, että hylätyllä katsastuspäätöksellä ei ole suurta vaikutusta palautteeseen.
Kyselyn perusteella asiakaspalvelussa ei ollut kehittämistarvetta, ainoastaan on varmistettava, että palvelun taso pysyy korkealla tasolla. Lisätarvikemyynnin kohdalla on painotettava tarvikkeiden suosittelemista asiakkaille ja aktiivista myyntiä. Odotusaikaan vaikuttamisen keinot ilman henkilökunnan lisäämistä ovat rajalliset.