YRITYKSEN MARKKINOINTI SOSIAALISESSA MEDIASSA : Esimerkkinä Urheilu Pajala OY
Lensu, Irina (2016)
Lensu, Irina
Centria-ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604184479
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604184479
Tiivistelmä
Oppinäytetyön tarkoituksena oli lisätä Facebook-markkinoinnin kautta myyntiä Urheilu Pajalan verkkokaupassa. Yksi tavoitteista oli luoda markkinointistrategia, jonka avulla yrityksen työntekijät voisivat itse päivittää Facebook-sivua.
Työn aikana selvitettiin, miksi sosiaalinen media on tärkeä markkinointityökalu yrityksille. Tietoperustassa tutkittiin sitä, miten luodaan laadukasta sisältöä. Sen lisäksi tutkittiin tärkeimmät Facebook ominaisuudet sekä mainoksen ostaminen.
Käytännön puolella tehtiin markkinointistrategian toimeksiantajalle sekä toteutettiin se osittain. Tutkimuksen ja teorian perusteella kerättiin tärkeimmät asiat, joiden avulla pieni yritys voi lisätä näkyvyyttä Facebookissa.
Työn aikana selvitettiin, miksi sosiaalinen media on tärkeä markkinointityökalu yrityksille. Tietoperustassa tutkittiin sitä, miten luodaan laadukasta sisältöä. Sen lisäksi tutkittiin tärkeimmät Facebook ominaisuudet sekä mainoksen ostaminen.
Käytännön puolella tehtiin markkinointistrategian toimeksiantajalle sekä toteutettiin se osittain. Tutkimuksen ja teorian perusteella kerättiin tärkeimmät asiat, joiden avulla pieni yritys voi lisätä näkyvyyttä Facebookissa.