Sosiaalinen media markkinoinnin kanavana : suunnitelma Lycka Reklamin sosiaalisen median aktivoimiseen
Tuomenoksa, Michaela (2016)
Tuomenoksa, Michaela
Turun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604194548
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604194548
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee sosiaalista mediaa yrityksen näkökulmasta. Miten yritys voi hyödyntää sosiaalista mediaa toiminnassaan ja markkinoinnissa? Mitä eroa on sosiaalisen median kanavissa ja mitä kanavat mahdollistavat? Pohdin myös, minkälainen sisältö on kiinnostavaa ja mitä asioita pitää ottaa huomioon sosiaalisen median viestinnässä.
Opinnäytetyössäni pureudun myös yksinomaisesti Lycka Reklamin sosiaalisen median käyttöön – mitkä kanavat ovat hyödyllisimpiä kyseiselle mainostoimistolle, miten niistä hyödytään ja miten niitä tulisi käyttää. Miten Lycka haluaa esiintyä sosiaalisessa mediassa? Ketkä ovat heidän kohderyhmää ja miten heidät tavoittaa parhaiten.
Opinnäytetyöni avulla lukija voi tutustua yrityksen markkinoimiseen ja mainontaan, oppia ymmärtämään miten suuri rooli sosiaalisella medialla on ja saada konkreettisia esimerkkejä siitä miten sosiaalista mediaa voi hyödyntää markkinointimielessä. Käyn läpi vinkkejä ja neuvoja siitä, miten yrityksen markkinointia sosiaalisessa mediassa voi kehittää ja parantaa.
Opinnäytetyöni ohjaa mainostoimisto Lycka Reklamia sosiaalisen median käytössä, mutta toimii myös ohjeena toisille erilaisille yrityksille jotka kaipaavat tietoa sosiaalisen median käytöstä markkinoinnin kanavana.
Opinnäytetyössäni pureudun myös yksinomaisesti Lycka Reklamin sosiaalisen median käyttöön – mitkä kanavat ovat hyödyllisimpiä kyseiselle mainostoimistolle, miten niistä hyödytään ja miten niitä tulisi käyttää. Miten Lycka haluaa esiintyä sosiaalisessa mediassa? Ketkä ovat heidän kohderyhmää ja miten heidät tavoittaa parhaiten.
Opinnäytetyöni avulla lukija voi tutustua yrityksen markkinoimiseen ja mainontaan, oppia ymmärtämään miten suuri rooli sosiaalisella medialla on ja saada konkreettisia esimerkkejä siitä miten sosiaalista mediaa voi hyödyntää markkinointimielessä. Käyn läpi vinkkejä ja neuvoja siitä, miten yrityksen markkinointia sosiaalisessa mediassa voi kehittää ja parantaa.
Opinnäytetyöni ohjaa mainostoimisto Lycka Reklamia sosiaalisen median käytössä, mutta toimii myös ohjeena toisille erilaisille yrityksille jotka kaipaavat tietoa sosiaalisen median käytöstä markkinoinnin kanavana.