• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Myynnin kehittäminen uudessa organisaatiossa

Hakala, Leevi (2016)

 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Hakala_Leevi.pdf (842.7Kt)
Lataukset: 


Hakala, Leevi
Tampereen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605106826
Tiivistelmä
Työssä tutkitaan Oy Sika Finland Ab:n ja Casco Schönox Finland Oy:n yritysfuusion jälkeistä B2B myynnin käynnistämistä ja sen kehittämistä. Tutkimus tehdään kvalitatiivisena teemahaastatteluna, joka keskittyy kysymysrungon ympärille ja on tarkennettu tiimeittäin yrityksen päälliköiden kanssa.

Teoriaosuus koostuu ostoprosessista, myynnistä, yrityksen visiosta, asiakkuuksista, tiimityöstä ja muutoksista. Työssä merkittävänä tekijänä vaikuttaa se, että Suomessa toimiva yritys on ainoastaan markkinointiorganisaatio, joka varastoi, myy ja valmistaa lisäaineita. Kaikki loput tuotteet tulevat pääasiassa Euroopassa sijaitsevilta tehtailta. Tutkimuskysymyksenä tässä työssä on ”Miten rakennetaan ja kehitetään mahdollisimman tehokas ja toimiva myyntiorganisaatio Oy Sika Finland Ab:lle”.

Haastattelut toteutettiin Sikan henkilöstölle ja yrityksen ulkopuolisille sidosryhmille. Tämän tarkoituksena oli saada tietoa laajemmalta ja uudelta näkökulmalta, jotta tutkimuksen tuloksesta saadaan mahdollisimman hyödyllinen. Teemahaastattelut perustuivat ennalta päätettyihin kysymyksiin, jotka vaihtelivat haastateltavan mukaan. Ensimmäiset työn suunnitteluun liittyneet keskustelut yrityksen kanssa käytiin 2015 puolella, mutta itse työ toteutettiin 2016 puolella. Haastatteluja oli useita, jotka tehtiin nimettömänä.

Haastatteluista saatu tieto oli yhtenäistä ja muita vastauksia tukevaa, mutta tutkimuksessa esiintyi myös muutamia ristiriitakohtia. Haastatteluista saatu tieto kuitenkin tiivistettynä oli selkeää ja sitä analysoimalla löydettiin kehityksen alueita.

Tutkimuksen perusteella esille nousee parantamisen kohteita kuten laajempi yhteistyö eri alojen oppilaitosten kanssa, yrityksen laajan ikärakenteen ylläpitäminen, tietotaidon kuljettaminen yrityksessä, tuoteperheiden lisääminen ja intra- ja extranetin käyttöönotto.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus