Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Verkkokaupan laajentaminen Ruotsin markkinoille case: Goodwear Finland Oy

Helin, Sini (2016)

 
Avaa tiedosto
Helin_Sini.pdf (1.595Mt)
Lataukset: 


Helin, Sini
Lahden ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605096749
Tiivistelmä
Toimeksiantajana tässä opinnäytetyössä on kotimainen vaate-alan yritys Goodwear Finland Oy. Työn tarkoituksena on tutkia verkkokaupan tärkeitä osa-alueita ja tutustua tilaus-ja toimitusprosessiin. Verkkokaupan eri osa-alueet on esitelty ja ne antavat kokonaisvaltaisen kuvan verkkokaupan toiminnasta. Verkkokaupan on helpompi laajentaa toimintaansa Suomen rajallisilta markkinoilta muihin Pohjoismaihin kun perusasiat ovat kunnossa. Tässä tapauksessa yrityksen on takoitus laajentaa toimintaansa Ruotsin markkinoille.
Työssäni on huomioitu Pohjoismaiden verkkokauppatottumukset ja tärkeimmät seikat, jotka tulee ottaa huomioon verkkokaupan toiminnan kannalta. Olennaisimmat osa-alueet työn kannalta ovat verkkokaupan kansainvälisyys, maksutavat, logistiikka, toimitusehdot ja verkkomarkkinointi.
Tutkimuksessa on käytetty kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmenetelmää. Työssä on myös vertailtu Suomen verkkokauppamarkkinoita muihin Pohjoismaihin. Työssä käyttämäni aineisto koostuu kirjallisuudesta, tutkimuksista ja verkkosivustoista. Goodwear Finland yritystä koskevat tiedot on saatu itse toimeksiantajayritykseltä.
Ruotsin ja Suomen markkinat sekä lainsäädäntö muistuttavat paljon toisiaan ja siksi yrityksen on luonnollista aloittaa verkkokaupan laajentaminen läntisestä naapurimaasta. Verkkokauppias voi tavoittaa myös laajemman asiakaskunnan ja markkinointikanavat ulkomailla. Verkkokaupan täytyy toimia asiakaslähtöisesti ja valita oikeat ratkaisut maksu- ja toimitustapoja sekä logistiikkaratkaisuja ajatellen. Nopeat toimitusajat ja monipuoliset maksutavat lisäävät asiakastyytyväisyyttä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste