Liiketoiminnan uusi suunta : sisustusliikkeen konsepti
Repo, Pia (2016)
Repo, Pia
Turun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605157904
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605157904
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä järkeistetään pienen sisustusliikkeen konseptia, kohennetaan myymälän ulkoasua ja brändin visuaalista ilmettä sekä innostetaan yrittäjää toimimaan rohkeammin sosiaalisessa mediassa.
Johdannossa esitellään työn kohteena oleva sisustusliike ja kerrotaan opinnäytteen tekijän motiiveista. Toimeksiantaja ja toimeksianto tutkimuskysymyksineen esitellään johdannon jälkeen. Tutkimusosassa selvitetään miten konsepti on syntynyt, miten tutkimusaineisto on kerätty ja tuodaan julki aineistosta saadut tulokset.
Opinnäytetyö on kvalitatiivinen tutkimus ja se on tehty palvelumuotoilun näkökulmasta. Menetelminä on käytetty haastattelua, kyselyä, vertailua ja prototypointia.
Opinnäytteen suunnitteluosiossa kehitetään konseptia ja visualisoidaan yritykselle uutta ilmettä. Työn tuloksena esitellään muokattu konsepti, konseptin ydintarina sekä houkutteleva uusi visuaalinen ilme sisustusliikkeelle.
Johdannossa esitellään työn kohteena oleva sisustusliike ja kerrotaan opinnäytteen tekijän motiiveista. Toimeksiantaja ja toimeksianto tutkimuskysymyksineen esitellään johdannon jälkeen. Tutkimusosassa selvitetään miten konsepti on syntynyt, miten tutkimusaineisto on kerätty ja tuodaan julki aineistosta saadut tulokset.
Opinnäytetyö on kvalitatiivinen tutkimus ja se on tehty palvelumuotoilun näkökulmasta. Menetelminä on käytetty haastattelua, kyselyä, vertailua ja prototypointia.
Opinnäytteen suunnitteluosiossa kehitetään konseptia ja visualisoidaan yritykselle uutta ilmettä. Työn tuloksena esitellään muokattu konsepti, konseptin ydintarina sekä houkutteleva uusi visuaalinen ilme sisustusliikkeelle.