Tradigitaalinen animaatio : CGI-grafiikan ja 2D-animaation yhdistäminen
Lecklin, Leena (2016)
Lecklin, Leena
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2016

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605239193
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605239193
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee perinteisen animaation ja tietokoneella tuotetun animaation yhdistämistä. Se on tarkoitettu varsinkin sellaisille ihmisille, joilla on kenties jo kokemusta joko 2D-, tai 3D-animaatiosta, mutta jotka eivät ole aikaisemmin tutustuneet metodien yhdistämisen mahdollisuuksiin. Työ ei ole projektipäiväkirja tai akateeminen teos, vaan itsetutkiskeleva teksti, jonka tarkoitus on herättää lukijassa mielenkiinto tradigitaaliseen animaatioon – sen haittoihin ja hyötyihin.
Työ on jaettu kolmeen suurempaan osioon: Kolmannessa luvussa käydään läpi tradigitaalisen animaation historia, neljännessä luvussa keskitytään tradigitaalisen animaation erilaisiin käyttötapoihin ja viidennessä luvussa esitellään opintoprojektin käytännön osuus. Opinnäytetyön viimeiseen osuuteen on listattu myös käytännön työn aikana kohtaamiani ongelmia ja haasteita, jotta tekstiä lukeva osaisi välttää samoja virheitä.
Työ on jaettu kolmeen suurempaan osioon: Kolmannessa luvussa käydään läpi tradigitaalisen animaation historia, neljännessä luvussa keskitytään tradigitaalisen animaation erilaisiin käyttötapoihin ja viidennessä luvussa esitellään opintoprojektin käytännön osuus. Opinnäytetyön viimeiseen osuuteen on listattu myös käytännön työn aikana kohtaamiani ongelmia ja haasteita, jotta tekstiä lukeva osaisi välttää samoja virheitä.