Tapahtumamatkailu ja sponsorointi : Case Himoslomat Oy
Patama-Huikuri, Kirsi (2016)
Patama-Huikuri, Kirsi
Tampereen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605259662
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605259662
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään tapahtumamatkailua ja sponsorointia. Työn teoriaosuudessa on tarkoituksena perehtyä tarkemmin mitä tarkoittaa tapahtumamatkailu ja sponsorointi termeinä sekä avata niiden historiaa ja nykypäivää.
Teoreettinen osa on jaettu kahteen osaan. Ensimmäisessä osassa keskitytään tapahtumamatkailuun, avataan itse käsitettä, sen historiaa ja nykypäivää sekä esitellään keskeisiä tapahtumatyyppejä. Toisessa osassa perehdytään sponsorointiin, mitä se on, sen historiaan ja nykypäivään sekä esitellään sponsoroinnin tavoitteita ja merkitystä yritykselle sekä avataan sponsoroinnin haasteita.
Varsinainen käytännön osuus käsitti myyntiaineiston kokoamisen Himoslomat Oy:lle. Myyntiaineiston tarkoituksena on toimia apuvälineenä yhteistyökumppanuuden ja sponsoroinnin myyntitilanteissa. Myyntiaineisto koottiin yhteistyössä markkinointipäällikön, myyntijohtajan ja toimitusjohtajan kanssa. Myyntiaineisto (liite 1) koostuu Powerpoint-dia-esityksestä, jossa esitellään yritystä ja sen tarjoamia mahdollisuuksia yhteistyökumppanuutta ja sponsorointia ajatellen. Tarkoituksena ei ole käyttää koko esitystä, vaan tilanteen mukaan valitaan sopivin materiaali.
Liite 1 on luottamuksellinen, eikä sitä julkaista.
Teoreettinen osa on jaettu kahteen osaan. Ensimmäisessä osassa keskitytään tapahtumamatkailuun, avataan itse käsitettä, sen historiaa ja nykypäivää sekä esitellään keskeisiä tapahtumatyyppejä. Toisessa osassa perehdytään sponsorointiin, mitä se on, sen historiaan ja nykypäivään sekä esitellään sponsoroinnin tavoitteita ja merkitystä yritykselle sekä avataan sponsoroinnin haasteita.
Varsinainen käytännön osuus käsitti myyntiaineiston kokoamisen Himoslomat Oy:lle. Myyntiaineiston tarkoituksena on toimia apuvälineenä yhteistyökumppanuuden ja sponsoroinnin myyntitilanteissa. Myyntiaineisto koottiin yhteistyössä markkinointipäällikön, myyntijohtajan ja toimitusjohtajan kanssa. Myyntiaineisto (liite 1) koostuu Powerpoint-dia-esityksestä, jossa esitellään yritystä ja sen tarjoamia mahdollisuuksia yhteistyökumppanuutta ja sponsorointia ajatellen. Tarkoituksena ei ole käyttää koko esitystä, vaan tilanteen mukaan valitaan sopivin materiaali.
Liite 1 on luottamuksellinen, eikä sitä julkaista.