Markkinointiviestinnän tehostaminen kiinteistövälitysyritys Kotijoukkueelle
Korsi, Roosa (2016)
Korsi, Roosa
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605239268
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605239268
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli tutkia Kotijoukkueen markkinointiviestintää ja sen tehostamismahdollisuuksia ja -tarpeita. Opinnäytetyössä tutkittiin asunnon ostoprosessia alusta loppuun ja sitä katsottiin markkinointiviestinnän kautta. Opinnäytetyössä käsiteltiin markkinointiviestinnän sekä ostokäyttäytymisen käsitteet. Markkinointiviestintää käsiteltiin sen osa-alueiden, merkityksen, suunnittelun sekä vaikutuksen kautta. Ostokäyttäytymisen käsitettä avattiin siihen vaikuttavien tekijöiden kautta sekä kuvattiin ostoprosessi. Molempien käsitteiden kohdalla nostettiin esille palvelujen erityispiirteet. Tutkimuksessa tutkittiin Kotijoukkueen asiakkaita, jotka ovat ostaneet heiltä asunnon. Tutkimus toteutettiin verkkokyselyä käyttäen. Tutkimuksessa todettiin internetin olevan merkittävin tiedonlähde, jota käytetään ennen asunnon ostoa. Asunnon oston aikana todettiin ammattitaidolla olevan suurin vaikutus siihen, että asiakkaat päättivät käyttää Kotijoukkueen palveluja. Tutkimuksessa kävi ilmi, että Kotijoukkueen tunnettavuutta voisi lisätä. Tutkimus antaa viitteen siihen, että Kotijoukkueen markkinointiviestinnän tulisi keskittyä verkkomainontaan.