Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yhdistyksen markkinointiviestinnän kehittäminen : Case Oulun tradenomiopiskelijayhdistys OTRO ry

Komulainen, Ville; Suojanen, Teemu (2016)

 
Avaa tiedosto
KomulainenVille_SuojanenTeemu.pdf (611.9Kt)
Lataukset: 


Komulainen, Ville
Suojanen, Teemu
Oulun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016052710466
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on yhdistyksen markkinointiviestinnän kehittäminen, jossa toimeksiantajana toimii Oulun tradenomiopiskelijayhdistys OTRO ry. Työn lähtökohtana oli yhdistyksen tiedottamisen ja tunnettuuden heikkous, joka tuli ilmi haastattelussa toimeksiantajan edustajan kanssa. Työn tavoitteena on tuoda esille eri markkinointiviestinnän keinoja, joilla yhdistys voi kehittää sisäistä tiedottamistaan sekä luoda enemmän aktiivisuutta opiskelijoissa osallistumaan yhdistyksen toimintaan sekä tapahtumiin.

Teoriaosuudessa käytiin läpi yhdistystoimintaan, yritys- ja yhteisöviestintään ja markkinointiviestintään liittyvää kotimaista ja ulkomaista kirjallisuutta. Teoriaosuudessa käytiin myös lyhyesti läpi markkinoinnin merkitystä yhdistyksen imagoon ja sosiaalisen median kanavia. Kirjallisuuden lisäksi opinnäytetyössä hyödynnettiin ajankohtaisia artikkeleita ja muita internet-lähteitä.

Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena, jossa teoriaosuudessa käytyjen asioiden pohjalta luotiin kehitysideoita yhdistyksen viestinnän parantamiseksi. Kehitysideoissa hyödynnettiin ajankohtaisia artikkeleita, joista nousi esille sosiaalisen median tärkeys viestintäkanavana nykypäivänä. Työn tuloksena tärkeimmäksi kehityskohteeksi nousi esille sosiaalisen median käytön lisääminen yhdistyksen markkinointiviestinnässä, niin sisäisessä - kuin ulkoisessa viestinnässä.

Esille tuotujen kehitysideoiden avulla uskomme toimeksiantajan parantavan nykyistä markkinoin-tiviestintää ja kasvattavan tunnettuutta opiskelijoiden keskuudessa. Työ antaa myös hyvän poh-jan markkinointiviestintäsuunnitelman tekemiselle.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste