Yrityksen visuaalisen identiteetin suunnittelu ja toteutus : case: Katalyst Enterprise Oy
Oravuo, Emma (2016)
Oravuo, Emma
Lahden ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605239302
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605239302
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa yritykselle visuaalinen identiteetti sekä websivu. Toimeksiantajana toimi Katalyst Enterprise Oy -bränditoimisto. Teoriaosuudessa tutustutaan visuaalisen identiteetin käsitteisiin ja merkitykseen. Tutkittua teoriaa sovelletaan Case-osuudessa.
Teoriaosuus selvittää yrityksen julkikuvaan sekä visuaaliseen identiteettiin liittyviä käsitteitä. Yritysidentiteetti ja sen pohjalta rakentuva imago ja brändi liittyvät tärkeällä tavalla visuaaliseen identiteettiin. Teoriaosuudessa perehdyttiin visuaalisen identiteetin määritelmään ja merkitykseen. Lukijalle haluttiin myös selventää visuaalisen identiteetin eri elementtien rooli sekä niiden merkitys koko yrityskuvassa.
Case-osiossa käsitellään Katalyst Enterprise Oy:n visuaalisen identiteetin suunnitelu- ja toteutusprosessia. Lukijalle esitellään ensiksi yrityksen toiminta, palvelut, arvot ja visiot. Prosessin kuvauksessa käydään läpi visuaalisen identiteetin peruselementtien suunnitteluprosessi. Yritystunnus, värit, typografia ja kuvamaailma esitellään yksitellen. Lopuksi perehdytään websivun ulkoasun suunnitteluun ja sen toteutukseen.
Teoriaosuus selvittää yrityksen julkikuvaan sekä visuaaliseen identiteettiin liittyviä käsitteitä. Yritysidentiteetti ja sen pohjalta rakentuva imago ja brändi liittyvät tärkeällä tavalla visuaaliseen identiteettiin. Teoriaosuudessa perehdyttiin visuaalisen identiteetin määritelmään ja merkitykseen. Lukijalle haluttiin myös selventää visuaalisen identiteetin eri elementtien rooli sekä niiden merkitys koko yrityskuvassa.
Case-osiossa käsitellään Katalyst Enterprise Oy:n visuaalisen identiteetin suunnitelu- ja toteutusprosessia. Lukijalle esitellään ensiksi yrityksen toiminta, palvelut, arvot ja visiot. Prosessin kuvauksessa käydään läpi visuaalisen identiteetin peruselementtien suunnitteluprosessi. Yritystunnus, värit, typografia ja kuvamaailma esitellään yksitellen. Lopuksi perehdytään websivun ulkoasun suunnitteluun ja sen toteutukseen.