Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kasvustrategia pienyritykselle

Sairanen, Henri (2007)

 
Avaa tiedosto
2008-04-16-02.pdf (296.3Kt)
Lataukset: 


Sairanen, Henri
Lahden ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on luoda kasvustrategia Päijät-Hämeessä toimistotarvikkeiden tukkukauppaa harjoittavalle pienyritykselle. Toimialalla toimivien yritysten välisen kilpailun odotetaan kiristyvän. Strategialla vastataan tutkimusongelmaan, miten yrityksen toiminnan jatkuminen turvataan myös tulevaisuudessa. Laadittu strategia voidaan jakaa kahteen osaan. Ensin on selvitetty case-yrityksen asema kilpailukentällä analysoimalla yrityksen toimialaa ja sillä toimivia kilpailijoita. Menetelmänä on käytetty Michael E. Porterin kilpailustrategiaa. Yrityksen asemointia seuraa kasvustrategia, jossa näkökulmana on orgaaninen kasvu. Toimialaa ja kilpailijoita koskeva informaatio on kerätty julkisista lähteistä. Tutustuminen case-yritykseen on toteutettu osallistuvalla havainnoinnilla. Lisäksi osalle yrityksen asiakkaista lähetettiin kyselylomake, jolla haluttiin selvittää mm. asiakkaiden tyytyväisyyttä yrityksen tarjoamiin palveluihin. Kyselyn tuloksia on käytetty myös laaditun strategian tukena. Case-yrityksen yrittäjän näkökulma on saatu haastattelemalla yrittäjää. Viitekehyksessä luodaan konteksti strategiaan ja strategiseen ajatteluun hyvin yleisellä tasolla. Keskeisin aihe viitekehyksessä on kilpailustrategia. Muita viitekehyksessä esiintyviä aiheita ovat orgaaninen kasvu, arvoketju, kilpailuetu, strateginen arkkitehtuuri ja Balanced Scorecard. Tässä opinnäytetyössä ei niinkään pyritä luomaan menetelmiä liikevaihdon kasvattamiseksi, vaan siinä etsitään case-yritykselle kilpailuetuja, joiden avulla se voisi kasvattaa liikevaihtoaan. Opinnäytetyön tuloksena syntyy analyyseihin pohjautuva kasvustrategia case-yritykselle. Opinnäytetyö on rajattu koskemaan ainoastaan strategian laatimista, joten sen täydellinen tai osittainen toteuttaminen jää yrittäjän päätettäväksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste