Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kyselylomakkeiden kehittäminen

Suhonen, Ella (2006)

Avaa tiedosto
2007-04-12-09.pdf (182.1Kt)
Lataukset: 


Suhonen, Ella
Lahden ammattikorkeakoulu
2006
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli laatia Seikkailu Oy:lle kaksi erilaista kyselylomaketta, jotka auttavat myynnissä sekä palvelun laadun kehittämisessä ja ylläpitämisessä. Teoriaosassa käsitellään palvelun laatua, asiakastyytyväisyyttä, tapahtumamarkkinointia ja toimivan kyselylomakkeen laatimista. Asiakastyytyväisyys on merkittävä menestystekijä yrityksille ja asiakaspalautteen kerääminen auttaa olennaisesti yritystoiminnan kehittämisessä. Asiakkaiden odotusten, toiveiden ja tyytyväisyyden selvittämiseen voidaan käyttää kyselylomakkeita, jotka auttavat palvelun laadun varmistamisessa. Kyselylomakkeita tulisi voida käyttää erilaisten tapahtumien puitteissa ja ne on suunnattu asiakasyritysten tilaajan täytettäväksi. Ennen tapahtumaa, suunnittelun alkaessa asiakasyrityksen tilaajalle annettavan esitietolomakkeen tarkoituksena on kartoittaa asiakkaan odotuksia, toiveita ja tarpeita tulevaa tapahtuman ajatellen. Tämä tapahtumakartoitukseen suunniteltu lomake auttaa Seikkailu Oy:n henkilökuntaa myyntityössä. Tapahtuman jälkeen tilaajalle annettava asiakastyytyväisyyskysely selvittää asiakkaan tyytyväisyyttä palveluun laatuun. Kyselylomakkeet testattiin asiakkailla ja matkailun koulutusohjelman opiskelijoilla, minkä jälkeen niihin tehtiin muutoksia. Esitietolomakkeen tarkoituksena on mahdollistaa onnistuneemman tapahtuman toteuttaminen. Asiakastyytyväisyyskyselystä saatujen vastausten avulla yritys voi analysoida ja hyödyntää asiakaspalautetta jatkuvasti sekä systemaattisesti.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste