Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyyskysely ravintola Kairon teatterinäytöksistä

Närvä, Hanna (2007)

Avaa tiedosto
2007-04-26-03.pdf (511.2Kt)
Lataukset: 


Närvä, Hanna
Lahden ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen perustana on Kotkan ravintola Kairoon tehty asiakastyytyväisyystutkimus, joka koskee teatterinäytöksiä. Tutkimusongelmana oli selvittää asiakastyytyväisyyttä ja palvelun laatua sekä ravintola Kairon että Kotkan Kaupunginteatterin osalta. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys pohjaa asiakastyytyväisyyteen ja palvelun laatuun liittyvään kirjallisuuteen ja aiempiin tutkimuksiin. Tutkimusmenetelmä oli kvantitatiivinen. Tutkimuksen empiirisen osan aineistona olivat ravintola Kairossa lokakuun 2006 aikana täytetyt asiakaskyselylomakkeet. Otos oli 125 vastaajaa. Aineistoa analysoitiin laskemalla keskiarvoja, moodeja sekä vastausprosentteja. Tutkimuksen tietoperusta mukaan asiakastyytyväisyys määräytyy sen mukaan, miten hyvin palvelun laatu on vastannut asiakkaan odotuksia. Asiakkaan palve-luodotukset muodostuvat ensisijaisesti asiakkaan omista tarpeista. Asiakastyyty-väisyyteen vaikuttavat laatuodotusten lisäksi palveluun liittyvien tuotteiden laatu, hinta, tilannetekijät, ja jokaisen asiakkaan senhetkiset yksilölliset odotukset ja mieliala. Yrityksen markkinointiviestintä ja imago vaikuttavat myös palveluodotuksiin. Tietoperustan on tarkoitus selvittää asiakokonaisuus, jonka puitteissa opinnäytetyö tehdään. Tietoperustan avulla hahmotellaan työn ongelma-alueet. Lisäksi tietoperusta ohjaa opinnäytetyön toteutusta ja määrittelee työn tekijälle rajat. Tietoperusta luo myös perustan teoreettisen tiedon soveltamiselle käytäntöön ja auttaa työn tavoitteiden täsmentämisessä. Tutkimus osoitti, että yleisesti asiakkaat ovat melko tyytyväisiä ravintola Kairon tarjoamiin palveluihin teatterinäytösten aikana. Avoimista kysymyksistä saadun palautteen perusteella erityistä kiitosta saivat itse teatterinäytös, ravintolan miljöö sekä kokonaisuus mukaan lukien asiakkaan koko palvelutilanteen asiakkaan ravintolaan saapumisesta hänen pois lähtemiseensä saakka. Eniten tyytymättömyyttä aiheuttivat istumapaikat teatterinäytösten aikana.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste