Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

LAPSEN JA NUOREN HYVÄ ARKI


 
Avaa tiedosto
Laurea julkaisut B41.pdf (977.4Kt)
Lataukset: 


Editoija
Marjanen, Päivi
Lindfors, Eila
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016070513524
Tiivistelmä
Millaista on lasten ja nuorten hyvä arki 2010-luvun Suomessa ja miten sitä voidaan kehittää ja ylläpitää? Lapsen ja nuoren hyvä arki –hankkeessa opiskelijat ovat pyrkineet rakentamaan lasten ja nuorten hyvinvointia lisäävää toimintaa. Hanke on ESR-rahoitteinen ja se toteutettiin vuosina 2008-2011 Uudenmaan ELY-keskuksen valvomana ja rahoittamana. Hankkeen keskeisin tavoite on ollut työelämälähtöisyyden lisääminen ammattikorkeakoulussa. Hankkeessa aktiivinen rooli on ollut opiskelijoilla, jotka ovat verkostoituneet ja osallistuneet alueelliseen kehittämistyöhön luomalla työkaluja ja – menetelmiä ratkaistakseen työelämän arjen pulmia. Esimerkkeinä hank keen tuotoksista voidaan mainita mm. teemaesitteet neuvolatyöhön, turvallisuusaiheiset koulutus- ja tiedotusmateriaalit lapsille ja nuorille, perhekerhotoiminta, liikuntakasvatuksen vuosisuunnitelma, pedagogiset pelit, opiskelijamentoritoiminta sekä laitoslapsille suunniteltu aktivoiva toiminta.

Laurea-ammattikorkeakoulun useiden eri koulutusalojen (turvallisuus-, liiketalous-, terveys-, sosiaali- ja ravitsemisala sekä tietojenkäsittely) välinen opiskelijayhteistyö on mahdollistanut lapsen ja nuoren arjen tarkastelun monesta eri näkökulmasta. Hankkeen keskeiset yhteistyökumppanit olivat Laurea-ammattikorkeakoulun lisäksi Hyvinkään, Keravan ja Järvenpään kaupungit, Tampereen yliopisto ja Sosiaalitaito Oy.

Tässä julkaisussa hankkeen toimijat kertovat konkreettisesti, mitä hankkeessa on tehty ja millaisia hyvän arjen työkaluja on saatu aikaiseksi. Eri toimijat pohtivat myös omaa rooliaan hankkeen toteuttajana: millaista on toimia opettajana ja ohjata kehittämistehtäviä, millaisena yhteistyökumppani näkee Laurean kehittämispohjaisen oppimismallin (LbD) ja millaisena opiskelija näkee työelämälähtöisen kehittämisprosessin.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste