Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Perehdyttäminen yrityksen menestyksessä : uuden pankkitoimihenkilön perehdytysopas sijoitusneuvontaan

Nenonen, Fanni (2016)

 
Avaa tiedosto
Nenonen_Fanni.pdf (406.6Kt)
Lataukset: 


Nenonen, Fanni
Tampereen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016090514028
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli rakentaa toimeksiantajayritykselle perehdytysopas sijoituspalveluiden tarjoamisesta. Oppaan tavoitteena on kehittää pankkitoimihenkilöiden osaamista sijoitusneuvonnan tärkeydestä, sijoitusasiakkaiden segmentoinnista, sijoitustuotteista, sijoitusneuvontaprosessista ja vaatimuksista, jotka sijoituspalveluita tarjoavien yritysten on täytettävä, ja tämän osaamisen kautta kasvattaa myyntiä ja asiakastyytyväisyyttä. Lopuksi oppaaseen on koottu päivitetty sijoitusneuvojan perehdytyssuunnitelma. Opas toimii perehdytyksen ja osaamisen kehittämisen tukena ja myynnin apuvälineenä.

Henkilöstön osaaminen ja perehdytyksen onnistuminen ovat tärkeitä yrityksen menestyksessä. Osaavan henkilöstön kautta yritys voi saavuttaa strategisia tavoitteitaan ja sopeutua toimintaympäristössä tapahtuviin muutoksiin sekä asiakkaiden, kilpailijoiden ja lainsäätäjien asettamiin vaatimuksiin ja haasteisiin. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys alkaa käsittelemällä henkilöstöjohtamisen merkitystä yrityksen strategian ja toimintaympäristön tekijöiden kautta. Henkilöstön osaaminen on tärkeä osa henkilöstöjohtamista ja seuraavaksi teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään henkilöstön osaamisen strategista suunnittelua sekä osaamisen jatkuvaa arviointia ja kehittämistä. Lopuksi teoreettisessa viitekehyksessä liikutaan suppilomaisesti henkilöstön osaamisen osa-alueeseen, perehdyttämiseen. Viitekehyksessä käsitellään ensin perehdyttämisen määritelmä ja merkitys, jonka jälkeen esitellään perehdyttämisen eri vaiheet. Lopuksi rakennetaan havainnollistava kuvio kuvaamaan teoreettista viitekehystä.

Seuraavaksi opinnäytetyössä kuvaillaan, kuinka perehdytysopas on koottu ja kerrotaan pääpiirteissään oppaan rakenteesta. Tiedonkeruumenetelmiä käytettiin pääasiassa kyselyä ja haastattelua. Itse opas sisältää toimeksiantajayrityksen liikesalaista tietoa, joten sitä ei ole opinnäytetyössä esitetty.

Opinnäytetyön lopussa kootaan yhteenveto, jossa tehty perehdytysopas yhdistetään teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltyihin teemoihin. Perehdytysoppaasta muodostui tiivis paketti, jota voidaan hyödyntää sekä uusien toimihenkilöiden perehdyttämisessä että henkilöstön osaamisen kehittämisessä. Oppaassa päivitettiin yrityksen vanhentuneita ohjeistuksia sekä saatettiin hiljaisena tietona olleita sisäisiä käytäntöjä helposti omaksuttavaan muotoon. Opinnäytetyön lopuksi pohditaan, mitä prosessista on opittu ja miten perehdytysopasta voi jatkossa kehittää edelleen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste