Näytä suppeat kuvailutiedot

Menestyvän verkkokaupan rakentaminen

Uimonen, Annika (2016)

dc.contributor.authorUimonen, Annika-
dc.date.accessioned2016-12-05T12:22:30Z
dc.date.available2016-12-05T12:22:30Z
dc.date.issued2016-
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2016120318908-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/119289
dc.description.abstractTämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia verkkokaupan menestystekijöitä yleisesti ja soveltaa niitä toimeksiantajan verkkokaupan kehittämiseksi. Opinnäytetyön tarkoituksena oli antaa kehitysideoita toimeksiantajan verkkokaupan kehittämiseksi sekä luoda verkkokaupan vuosikello vuodelle 2017. Työn toimeksiantaja oli PikkuLilli, joka on lastenvaatteita käsityönä valmistava pienyritys. PikkuLilli myy tuotteitaan pääasiassa alan myyntitapahtumissa, minkä lisäksi sillä on verkkokauppa. Verkkokaupan tilaajamäärät ovat kuitenkin pieniä, ja tämä opinnäytetyö sai aiheensa yrittäjän toiveesta saada verkkokauppa menestymään. Nykytilanteen kartoittamiseksi toimeksiantajan nykyisille ja potentiaalisille asiakkaille teetettiin määrällinen otantatutkimus, jonka aineisto kerättiin kyselylomakkeen avulla. Perusjoukosta saatiin tarpeeksi edustava otos, sillä kyselyllä tavoitettiin 51 henkilöä. Tutkimuksen perusteella PikkuLillillä on runsaasti verkkokauppaa käyttäviä potentiaalisia asiakkaita, jotka eivät entuudestaan tienneet yrityksestä. Nykyisistä asiakkaista tärkein havainto oli, ettei heistä suurin osa tiennyt yrityksen verkkokaupasta vielä lainkaan. Viestintäkanavista vastaajat suosivat sähköisiä medioita, kuten Facebookia ja verkkosivuja. Selkeä ulkoasu ja monipuolinen sisältö sekä laaja valikoima ja hyvät toimitustavat olivat kyselyn perusteella hyvän verkkokaupan tärkeimpiä ominaisuuksia. Kyselyn ja teoriatiedon pohjalta PikkuLillin verkkokaupan suurimmiksi kehityskohteiksi valikoituivat asiakasta sitouttavan sisällön kehittäminen, tuotevalikoiman laajentaminen ja asiakaslähtöisyyden lisääminen. Yrityksen verkkokauppa on ulkoasultaan siistin näköinen, mutta sisältöön ei ole panostettu tarpeeksi. Lisäksi verkkokaupan markkinointi on pienimuotoista, ja siihen tulisi ehdottomasti käyttää jatkossa enemmän aikaa. Verkkokaupan kehittäminen kannattavaksi vaatii pitkäjänteistä työtä, sillä omalle kaupalle parhaimmat keinot löytyvät ainoastaan kokeilemalla. Kehittämistyössä tärkeää on jatkuva seuranta, minkä avulla voidaan havaita ongelmakohtia.fi
dc.description.abstractThe objective of this thesis was to study the general factors of a successful online store and to implement them in the online store of the commissioning company. The purpose was to give ideas on how to develop the company’s online store into a successful one. In addition, the year clock of the online store for 2017 was created to help the development process. This thesis was commissioned by PikkuLilli, which is a small handicraft company manufacturing clothes for children. PikkuLilli mainly sells its clothes in sales events but also has an online store. However, the online store only has few customers, and this thesis was made to give the entrepreneur some development ideas for online business. To canvas the current situation of the online store, a quantitative sampling survey was carried out. A questionnaire with specified answering options was used as a research method and it reached 51 respondents. According to the survey, PikkuLilli has many potential customers who shop online but did not know about the company before. When it comes to the current customers, the most important finding was that most of them did not know that PikkuLilli’s clothes can also be bought online. Almost all respondents favoured electronic communication media such as Facebook and web pages for information search. A clear layout and diverse content as well as a wide product range and good delivery methods were chosen to be the most important elements in a good online store. Based on theory and the survey, the most important development targets for PikkuLilli’s online store were to create the content that engages customers, to extend the product range and to increase customer orientation. At the moment the layout of the online store is clear but the content is insufficient. In addition, the company should put more effort on marketing the online store. To create a successful online store requires persevering work since the best solutions for your own online store can only be found through experiment. Moreover, in development work it is unnecessary to follow-up the situation to find the problematics.en
dc.language.isofin-
dc.publisherTampereen ammattikorkeakoulu-
dc.rightsAll rights reserved-
dc.titleMenestyvän verkkokaupan rakentaminenfi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/185-
dc.organizationTampereen ammattikorkeakoulu-
dc.subject.ysaverkkokauppa
dc.subject.ysakehittäminen
dc.subject.ysamarkkinointi
dc.subject.ysalastenvaatteet
dc.subject.ysatuotevalikoimat
dc.subject.ysaasiakaslähtöisyys
dc.contributor.organizationTampereen ammattikorkeakoulu-
dc.subject.keywordsisältömarkkinointi-
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|-
dc.subject.disciplineLiiketalouden koulutusohjelma-


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot