KoulutusalaLaurea-ammattikorkeakouluMajoitus- ja ravitsemisala

    • Anoreksian ravitsemushoito anorektikon kokemana 

      Salmesvirta, Tanja (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2009)
      Anoreksia on todellinen sairaus, joka on ollut olemassa jo kauan – anoreksian luonnetta ei vain ole täysin ymmärretty aikaisemmin. Anoreksian klassiset kuvaukset ovat 1800-luvulta, mutta vasta verrattain hiljattain anoreksian ...
    • Artesaani-tuotemerkin imago kuluttajien kokemana 

      Vääriskoski, Mari (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2009)
      Idea opinnäytetyöhön syntyi työharjoittelujaksoillani Primulan Leipomot Oy:n palveluksessa. Yhdessä Primulan Leipomot Oy:n markkinointipäällikön kanssa päädyimme tulokseen, että Artesaani-tuotemerkistä voisi tehdä ...
    • Arvostavan ja avoimen johtamisen vaikutus henkilöstön työssä suoriutumiseen 

      Kaartti, Hanna (2023)
      Tämä opinnäytetyö tutki Yrityksen X henkilöstön kokemusta arvostavan ja avoimen johtamisen vaikutuksesta työssä suoriutumiseen. Tarkoituksena oli tuottaa tietoa siitä, kuinka arvostava ja avoin johtamismalli toteutuu ...
    • Arvot osana Palmian arkea esimiesten kokemana 

      Väänänen, Jaana (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2009)
      Arvot osana Palmian arkea esimiesten kokemana Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää miten, Palmian arvot näkyvät esimiesasemassa työsken-televien henkilöiden jokapäiväisessä työssä. Palmian arvot on määritelty vuonna ...
    • Asiakas osallisena kehittämisessä 

      Savolainen, Mervi (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2013)
      Opinnäytetyön aiheena on asiakas osallisena kehittämisessä. Opinnäytetyön tarkoituksena on löytää ne menetelmät joilla asiakas osallistuu kehitykseen tehokkaimmin. Tavoitteena on löytää myös uusia menetelmiä ja keinoja ...
    • Asiakasarvioiden vaikutus hotelliliiketoimintaan 

      Mäkinen, Elina (2023)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia julkisena olevien asiakasarvioiden yhteyttä hotellin asiakaspalautteiden hyödyntämiseen, hotellin houkuttelevuuteen sekä myynnin kasvuun. Tutkimus tuotti vastauksia siihen, miten ...
    • Asiakasarvoa avustamisella: Digitaalisen apurin kehittäminen tuotevalinnan tueksi palvelumuotoilun keinoin 

      Aarnio, Anne (2023)
      Tämän tutkimuksellisen kehittämistyön tavoitteena on luoda asiakkaalle arvoa tuottava digitaalinen palvelu tuotevalinnan avuksi. Opinnäytetyön tarkoituksena on laajemmin ymmärtää arvonluontia ja muodostumista asiakkaan ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Asiakaskeskeisyyden kehittäminen kohdeyritys Fraktiossa 

      Tiensuu, Outi (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2015)
      Teknologia kehittyy maailmanlaajuisesti kaiken aikaa ja palvelut siirtyvät internetiin ja mobiililaitteisiin. Tämän megatrendin ansiosta uusia ohjelmistoalan yrityksiä perustetaan jatkuvasti. Suuret ohjelmistotalot eivät ...
    • Asiakaskeskeisyys asuntorakentamisessa -tapaustutkimus Boklok 

      Palm, Anneka; Tapanen, Heli (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2013)
      Laurea-ammattikorkeakoulu Tiivistelmä Laurea Leppävaara Palveluliiketoiminnan koulutusohjelma (ylempi AMK) Anneka Palm ja Heli Tapanen Asiakaskeskeisyys asuntorakentamisessa -tapaustutkimus Boklok Vuosi 2 ...
    • Asiakaskeskeisyys Suurpellon isännöintipalveluissa 

      Salonen, Henri (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia isännöintipalveluita Suurpellon alueella. Suurpelto on rakenteilla oleva alue Espoossa, jossa toiminnan kehitystä ohjaa asiakaslähtöinen konsepti. Opinnäytetyön tavoitteena oli ...
    • Asiakaskokemuksen kartoittaminen hotellipalveluiden kehittämiseksi – The Folks Hotel Konepaja 

      Friari, Jenny (2023)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa The Folks Hotel Konepajan asiakkaiden kokemuksia palveluista sekä toiminnasta ja suunnitella tutkimustulosten pohjalta kehittämisehdotuksia. Opinnäytetyössä on toiminnallinen ...
    • Asiakaskokemuksen kehittäminen elämykseksi - case Bistro Omat 

      Haapala, Hanna-Leena (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2017)
      Opinnäytetyö käsittelee asiakaskokemuksen kehittämistä ja elämyksen luomista asiakkaille. Tavoitteena oli tuottaa toimeksiantajalle kehitysehdotuksia siitä, miten asiakkaiden ravintolakäynti-kokemuksista saisi elämyksiä ...
    • Asiakaskokemuksen kehittäminen mobiilipankkipalvelussa 

      Mörsky, Julia (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2017)
      Opinnäytetyö oli toiminnallinen ja tavoitteena oli tuottaa kehitysehdotuksia toimeksiantoyritykselle. Kehitysehdotuksissa keskityttiin palvelun asiakaskokemuksen kehittämiseen tunnuslukusovelluksen käytössä. Tarkoituksena ...
    • Asiakaskokemuksen kehittäminen palvelumuotoilun keinoin - Case DHL Express 

      Jussila, Jenni (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2013)
      DHL Express on oveltaovelle kuriiripalveluita tarjoava pikakuljetusyritys, joka on osa maailman suurinta logistiikka–alan yritystä, Deutche Post DHL:ää. DHL Expressille on tärkeää pitää yllä korkeaa palveluntasoa. Suureksi ...
    • Asiakaskokemuksen kehittäminen Profession hybridikoulutuksissa 

      Höysti, Nelli (2023)
      Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää Profession hybridikoulutusten asiakaskokemusta. Professio Finland Oy on tapahtuma- ja koulutusyhtiö, joka järjestää kymmeniä päättäjätapahtumia sekä useita satoja koulutuksia vuosittain. ...
    • Asiakaskokemuksen mittaaminen ja kehittäminen : Case GLO Grill Kitchen 

      Jokinen, Suvi (2020)
      Opinnäytetyön toimeksiantona oli mitata asiakaskokemusta GLO Hotel Sellon ravintola GLO Grill Kitchenin palveluissa, ja ehdottaa kuinka asiakaskokemusta voitaisiin parantaa. Tavoitteena opinnäytetyössä oli mitata toimeksiantajan ...
    • Asiakaskokemuksen nykytila ja sen kehittäminen kohdeyrityksessä 

      Taskinen, Meri-Tuuli (2023)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli antaa tietoa asiakaskokemuksen nykytilasta aiemmin kerättyjä asiakastyytyväisyyskyselytuloksia tutkimalla ja syventämällä tietoa haastatteluiden avulla. Lisäksi tarkasteltiin yrityksen ...
    • Asiakaskokemuksen tiedonkeruun monipuolistaminen BarLaureassa 

      Jantunen, Annika (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinnäytetyön tarkoituksena oli löytää ja testata uudentyyppisiä tiedonkeruun menetelmiä asiakaskokemuksen näkökulmasta. Toimeksiantajana oli BarLaurea, Laurea-ammattikorkeakoulun opiskelijaravintola, jossa hyödynnetään ...
    • Asiakaskokemuksen vaikutus myynninedistämisessä 

      Björkman, Siri (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2016)
      Tämä opinnäytetyö käsittelee myynninedistämistä ja sen keinojen käyttöä myymäläympäristössä sekä asiakkaan kokemuksen vaikutusta myynnin kasvattamisessa. Opinnäytetyö toteutettiin Espoon Matinkylän Siwassa ja sen ...
    • Asiakaskokemuksia ruokapiireistä 

      Savolainen, Niina (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2013)
      Ruoan alkuperä ja puhtaus ovat alkaneet kiinnostaa yhä useampia kuluttajia. Mikäli arvostaa luonnonmukaisuutta ja tuoreutta, niin ruokapiiriin liittymistä kannattaa harkita. Ruokapiirissä ryhmä ihmisiä tilaa yhdessä luomu- ...