KoulutusalaLaurea-ammattikorkeakouluKauneudenhoitoala

    • B2B–asiakkuus hiusalan tukkuliikkeessä 

      Hautasaari, Sini; Homma, Jennileena (2019)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, millaiset tekijät vaikuttavat alle kymmenen vuotta hiusalalla olleiden parturikampaajien tukkuliikkeen valintaan. Opinnäytetyön yhteistyökumppanina toimi Henkel Beauty Care ...
    • BeautySafe Finland Hygieniasertifikaatin kehittäminen kauneudenhoitoalalle 

      Tammentie, Sonja (2021)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää kauneudenhoitoalan ammattilaisten tietotasoa aseptiikasta ja hygieniasta, sekä tämän kerätyn ja analysoidun tiedon pohjalta auttaa tilaajayritystä luomaan kaupallinen ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Betaiinin penetroituminen vaalennettuun hiukseen 

      Honkanen, Aini (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2011)
      Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, onko vaalennetussa hiuksessa vähemmän betaiinia kuin käsittelemättömässä hiuksessa. Toinen tavoite oli selvittää kasvaako betaiinin määrä tässä vaalennetussa hiuksessa kuuden viikon ...
    • Blogien hyödyntäminen kosmetiikan markkinoinnissa 

      Toivanen, Henna-Riikka (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2011)
      Opinnäytetyön tarkoituksena on perehtyä tarkemmin kosmetiikan markkinointiin blogeissa ja sosiaalisessa mediassa ja luoda jo olemassa olevan markkinointi-informaation pohjalta pätevä markkinoinnin perusteisiin perustuva ...
    • Blogisarja perinteisistä kasviperäisistä raaka-aineista kotimaisessa luonnonkosmetiikassa 

      Pekkala, Sanna (2021)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa markkinointisisältöä toimeksiantajan käyttöön. Toimeksiantajana tässä työssä toimi Ruohonjuuri Oy. Toteutusmuodoksi valikoitui blogikirjoitukset, jotka julkaistaan yrityksen verkkosivuilta ...
    • Boost your beautybusiness - konsultaatiopajat kauneudenhoitoalan yrityksille 

      Liimatainen, Marja (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2017)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kauneudenhoitoalojen yrityksille tarkoitetun yrityskonsultointikonseptin rakentaminen ja testaaminen. Tavoitteina oli kartoittaa konsultaatiopalveluiden tarvetta kauneudenhoitoalalla, ...
    • Boostia uuden hiustuotebrändin lanseeraukseen somen voimin 

      Laukkanen, Sanni; Winberg, Nina (2023)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä toimeksiantajalle suunnitelma sosiaalisen median ja erityisesti Instagramin hyödyntämisestä markkinoinnissa ja tunnettuuden lisäämisessä. Toimeksiantajana ja hyödyn saajana toimi ...
    • Botuliinitoksiinin käyttö esteettisessä kauneudenhoidossa 

      Engström, Riina (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2016)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutustua botuliinitoksiinin kosmeettiseen käyttöön. Työn tavoitteena oli selvittää botuliinitoksiinin kemiallinen toimintaperiaate kudoksissa ja erityisesti osana esteettistä ...
    • Brasilian kosmetiikkamarkkinat 

      Korpelainen, Kirsi (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2011)
      Opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä Finnfeeds Finland Oy:n kanssa. Yritys valmistaa ja myy betaiinia, jota käytetään kosmetiikassa muun muassa kosteuttavana raaka-aineena. Työn tarkoituksena oli tutkia Brasilian kosmetiikk ...
    • Brändi-imagon vahvistaminen sosiaalisen median avulla 

      Riikonen, Emma (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2018)
      Brändi-imagolla on suuri merkitys brändin menestykselle. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten brändi imagoa voidaan sosiaalisen median avulla vahvistaa. Teoreettisessa viitekehyksessä tarkasteltiin aluksi ...
    • Brändien myynninkehittäminen vaikuttajamarkkinoinnin keinoin 

      Engström, Riina (2022)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selventää vaikuttajamarkkinoinnin kehityskohteita erityisesti myynninedistämisen saralla, sekä tarjota yrityksille keinoja luoda kaupallisesti menestyviä vaikuttajamarkkinointikampanjoita. ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Brändikäsikirja brändiviestinnän ja työnantajamielikuvan vahvistamiseksi : Love Beauty Oy 

      Harju, Jasmin; Aejmelaeus, Kristiina (2022)
      Tämä opinnäytetyö tehtiin kehittämistyönä kotimaiselle kosmetiikkabrändien maahantuojalle. Työn tavoitteena oli kehittää brändiviestintää yrityksen oman brändin sekä työnantajamielikuvan osalta. Tarkoituksena oli luoda ...
    • Brändin lanseeraus verkkokauppaan 

      Martin, Laura (2019)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli lanseerata korealainen kosmetiikkabrändi Suomen markkinoille. Tavoitteena oli saada lanseerauksen avulla tunnettavuutta sekä näkyvyyttä kyseiselle brändille. Opinnäytetyön yhteistyökumppanina ...
    • Brändin tunnettavuuden nostattaminen 360°-markkinoinnilla Case: Luxie Beauty 

      Hyvönen, Laura; Poukka, Julia (2019)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Nordic Beauty Import OY:n (NBI) käyttämää uudenlaista lanseeraustapaa ja sen toimivuutta uuden brändin tunnettavuuden nostattamiseksi. NBI lanseerasi meikkisivellinsarja Luxie Beautyn ...
    • Brändin tunnettuuden kasvattaminen digimarkkinoinnin avulla 

      Silvennoinen, Nea (2019)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli saada näkyvyyttä uudelle Suomen markkinoille lanseerattavalle kosmetiikkabrändille sekä kasvattaa brändin tunnettuutta digitaalisen markkinoinnin keinoin. Markkinoinnissa ...
    • Bränditunnettuuden rakentaminen, Case: St. Tropez 

      Mattila, Karin; Backström, Jonna (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli toteuttaa tunnettuustutkimus Nettex Oy:n jakelemalle itseruskettavien tuotteiden brändille, St. Tropezille. Tavoitteena oli selvittää St. Tropezin asema markkinoilla sekä tarkastella, ...
    • Brändiuudistuksen kulmakivet: Case Lumene Oy 

      Keränen, Mira (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2016)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli perehtyä brändin luomiseen ja uudistukseen prosessina sekä tutkia työn toimeksiantajan, Lumenen, brändiuudistuksen onnistumista. Tarkoituksena oli selvittää, miten Lumenen yksi tärkeistä ...
    • C- ja A-vitamiinien vaikutuksia ihoon 

      Ruhanen, Eija (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2010)
      Vitamiineja käytetään paljon kosmeettisissa tuotteissa. Niiden kerrotaan muun muassa kirkastavan ihoa, vähentävän ryppyjä ja parantavan ihon kuntoa. Kirjallisuuskatsauksen avulla selvitettiin mitä kemiallisia vaikutuksia ...
    • Case Kauppakeskus Valkea : KesäkatuPOP-festivaalin asiakaskokemuksen kehittäminen 

      Rantasuomela, Saana (2022)
      Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Kauppakeskus Valkeassa järjestettävän tapahtuman KesäkatuPOP-festivaalin asiakaskokemusta. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Oulun keskustassa sijaitseva Kauppakeskus Valkea. ...
    • Chanel-brändin nuorentaminen Suomessa 

      Auvinen, Elina (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2017)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa Chanel-kosmetiikkabrändin imagoa ja asiakaskuntaa Suomessa sekä luoda saatujen tulosten pohjalta kehitysehdotuksia Chanel-brändin markkinointiin Suomessa brändin nuorentamisen ...