KoulutusalaLaurea-ammattikorkeakouluKauneudenhoitoala

    • Advertoriaali luonnonkosmetiikkayrityksen markkinoinnin tukena 

      Wakkari, Reetta; Kantele, Mimi (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2017)
      Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoitus oli selvittää, mitkä eri tekijät vaikuttavat hyvän mainostekstin kirjoittamiseen ja mitkä osa-alueet mainostekstin laatijan tulee hallita. Tarkoituksena oli kirjoittaa valitulle ...
    • Aikakauslehden kauneusosioiden kehittäminen Case: Elle Finland 

      Pellinen, Susanna (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2011)
      Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Elle Finlandille yhteistyössä Aller Median tutkimusosaston kanssa. Elle on kansainvälinen muotilehtibrändi, joka lanseerattiin Suomeen vuonna 2008. Kolmessa vuodessa kuluttajille ...
    • Aina väärä ihonväri - selvitys itseruskettavista ja ihoa vaalentavasta kosmetiikasta 

      Halme, Susanna; Penttilä, Tiina (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2015)
      Opinnäytetyö on kirjallisuusselvitys itseruskettavista ja ihoa vaalentavista kosmetiikkatuotteista. Euroopassa ja Amerikassa itseruskettavat tuotteet ovat suosittuja ja ultraviolettisäteilyn haittojen tiedostamisen myötä ...
    • Aistinvarainen arviointi kosmetiikassa 

      Sajalahti, Leeni (2019)
      Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen työ aistinvaraisesta arvioinnista ja sen hyödyntämisestä kosmetiikka-alalla. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä alan suomen- sekä englanninkielistä lähdeaineistoa hyödyntäen oppimateriaalia ...
    • Alueellisen verkoston kehittäminen hius- ja kauneudenhoitoalan ammatillisille opettajille 

      Turunen, Anu (2020)
      Kehittämistyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa hius- ja kauneudenhoitoalan ammatillisten opettajien alueellinen verkosto. Vastaavaa alueellista verkostoitumista ei ole aiemmin järjestetty. Kehittämistyössä ...
    • Ammatilliseen peruskoulutukseen kohdistuneiden muutosten vaikutus hiusalan opettajan työhön 

      Isosaari, Heini; Buchanan, Maria (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2016)
      Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten ammatilliseen peruskoulutukseen kohdistuneet muutokset ovat vaikuttaneet hiusalan opettajan rooliin ja opetustyöhön. Tutkimuskysymyksillä pyrittiin selvittämään, miten ...
    • Ammatillisen koulutuksen hiustenpidennysten opintokokonaisuuden toteutus ja arviointi 

      Latvala, Laura (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2012)
      Kasvatustieteiden näkökulmat ovat vaihdelleet vuosien saatossa, koska jokainen kasvatustieteen suuntaus on ollut oman aikakautensa tuote. Nykyaikaisen, konstruktivistisen, oppimiskäsityksen mukaan jokainen rakentaa oman ...
    • Ammatillisen koulutuksen reformi ja sen taustat 

      Alho-Mäkinen, Niina (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2018)
      Tämän opinnäytetyön tavoite oli selvittää mitä 1.1.2018 voimaan tullut ammatillisen koulutuksen reformi tarkoittaa. Sekä kartoittaa millaista taustamateriaalia julkinen valta on reformin rakentamisessa käyttänyt ja esittänyt ...
    • Ammatillisen oppilaitoksen kosmetologiosaston työvälineturvallisuus 

      Saarinen, Sini (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli edistää työn toimeksiantajan, Valkeakosken ammatti- ja aikuisopiston, kosmetologiosaston työvälineturvallisuutta. Opiston kosmetologiosastolla käytetään paljon erilaisia työvälineitä, koska ...
    • Ammatillisen yhdistyksen merkitys kauneudenhoito-alalla case:SKY 

      Verho, Mira (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2010)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miksi Suomessa kauneudenhoitoalan tutkinnon suorittaneet, alalla ‎toimivat tai sitä parhaillaan opiskelevat eivät kuulu Suomen Kosmetologien Yhdistykseen (SKY) (Kosmetologföreningen ...
    • Ammatinopettajien käsitys koulutusreformista hius- ja kauneudenhoitoalalla 

      Lahtinen, Susanna (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2018)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää laadullisen tutkimuksen avulla ammatinopettajien käsitystä ammatillisen koulutuksen reformista. Lisäksi selvitetään, mitä positiivisia ja negatiivisia asioita reformi on ...
    • Ammattikosmetiikkasarjojen maahantuojien kilpailijatutkimus 

      Inna, Emmi (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2011)
      Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia ammattikosmetiikkasarjoja maahantuovien yritysten toimintaa ja vertailla yritysten jälleenmyydyimpiä ammattisarjoja. Tavoitteena oli toteuttaa kattava kilpailijaselvitys tarkastelemalla ...
    • Anti-age –tuotteen vaikutus ihon elastisuuteen yli 40-vuotiailla naisilla 

      Auvola-Junttonen, Peppina (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2014)
      Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä tarkasteltiin erään jo markkinoilla olevan anti-age -tuotteen käytön vaikutusta ihon elastisuuteen yli 40-vuotiailla naisilla. Tutkimukseen osallistui 48 yli 40-vuotiasta naista, jotka ...
    • Asiakasarvotutkimus Sokos Helsingin Dior-kanta-asiakkaille 

      Kuusela, Emilia (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2011)
      Tämän opinnäytetyön tarkoitus on kerätä tietoa Sokos Helsingin Dior-kanta-asiakkaiden arvostamista palveluista ja heidän tarpeistaan kosmetiikan kuluttajina. Tutkimusaihetta ehdotti Dior Finland Oy:n maajohtaja Leila ...
    • Asiakashankinta uudessa kauneudenhoitoalan yrityksessä 

      Tapio, Heidi (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2013)
      Toiminnallisen opinnäytetyön tarkoitus oli tuottaa toimintasuunnitelma aloittavalle kauneudenhoitoalan yritykselle ja tutkia asiakashankinnan eri keinoja. Yhteistyökumppanina toimi kauneushoitola Beaume, joka tarjoaa ...
    • Asiakaspalvelu ja laatu parturi-kampaamoalalla 

      Oksanen, Tiina (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2010)
      Tämän opinnäytetyön aihe lähti kiinnostuksesta asiakaspalvelun kehittämiseen ja laadun parantamiseen ja kuinka niitä olisi mahdollista kehittää parturi-kampaamoalan yrityksissä. Suurin osa alan työstä on asiakaspalvelua, ...
    • Asiakastyytyväisyyden kehittyminen luonnonkosmetiikan verkkokaupassa 

      Koskiahde, Liisa (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2018)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia luonnonkosmetiikan verkkokaupan asiakastyytyväisyyttä. Työn toimeksiantaja oli Helsingin seudulla sijaitseva laadukkaita luonnonkosmetiikkatuotteita tarjoava verkkokauppa, josta ...
    • Asiakastyytyväisyys ja digitaalinen markkinointiviestintä Case: Sunborn Saga Oy Saga Beauty 

      Tiainen, Maiju (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2013)
      Opinnäytetyö tehtiin Sunborn Saga Oy Saga Beauty -yksikön toimeksiantona. Saga Beauty maahantuo ja markkinoi ammattiasiakaskäyttöön tarkoitettuja hoitolatarvikkeita sekä kosmetiikkasarjoja. Sen 255 sopimusasiakkaasta ...
    • Asiakastyytyväisyystutkimus: Simply Natural Mago 

      Suutari, Julia (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2015)
      Opinnäytetyön toimeksiantajana oli Veijo Kinnunen Oy, joka on kauneudenhoitoalan tukkukauppa ja Simply Natural -hiustenpidennysten valmistuttaja. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Simply Natural Mago -hiustenpide ...
    • Asiakasuskollisuus kauneushoitolassa 

      Hartikainen, Heidi (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2016)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten yritys voi luoda ja ylläpitää asiakasuskollisuutta. Opinnäytetyön toimeksiantajana oli kauneushoitola KokoNainen. Keskeisimpinä käsitteinä teoriassa olivat ...