KoulutusalaLaurea-ammattikorkeakouluLiiketalous, hallinto ja markkinointi

    • 13 - 17–vuotiaiden käyttäytyminen Instagramissa 

      Hietikko, Ira (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2014)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, miten nuoret käyttävät kuvanjakopalvelu Instagramia. Haluttiin selvittään, miten nuoret käyttäytyvät siellä ja minkälaista toiminta palvelussa on. Opinnäytetyö kuului ...
    • 18-30 -vuotiaiden pikavipin käyttö 

      Virtanen, Hanna (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2009)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, miksi niin moni 18-30-vuotias rahoittaa elämäänsä pikalainojen eli pikavippien avulla. Opinnäytetyön tavoitteena on tutustua pikavippeihin, niiden ongelmiin ja hyötyihin, ...
    • 3D-raportointityökalun käyttö myyntityössä - Case Check Point Software Technologies 

      Aho, Elina (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2013)
      Organisaation ostoprosessi on monista vaiheista koostuva tapahtuma, jossa on mukana useita ihmisiä ja jonka loppu tulokseen vaikuttavia tekijöitä on paljon. Myyvän organisaation tulisi pystyä vakuuttamaan ostava osapuoli ...
    • 5S-menetelmän implementointi 

      Kaikula, Kari-Marko (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2017)
      Tässä opinnäytetyössä tavoiteltiin siisteyden ja järjestyksen tuomista 5S-menetelmän avulla Helen Oy:n kunnossapidon varaosavarastoon Salmisaaren voimalaitoksella. Helen Oy on Helsingin kaupungin omistama energia-alan ...
    • 5S-menetelmän käyttöönotto 

      Raumanni, Lauri (2020)
      Grano Oy on monipuolinen graafisen alan yritys, joka valmistaa digitaalista sisältöä ja erilaisia painotuotteita. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laajentaa Grano Oy:ssä muutamassa toimipisteessä käytössä oleva ...
    • A-Qility Oy:n markkinoiminen sosiaalisen median keinoin uusille koiraharrastajille 

      Könönen, Annina (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2013)
      Tässä opinnäytetyössä tutkittiin sosiaalisen median keinoja, joilla voidaan markkinoida A-Qility Oy:tä uusille asiakkaille. Tutkimuksen tavoitteena oli tuottaa A-Qility Oy:tä hyödyttävää tietoa siitä, millä sosiaalisen ...
    • A/B Testing in Improving Conversion on a Website : Case: Sanoma Entertainment Oy 

      Arento, Thomas (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2010)
      The purpose of this thesis is to study marketing possibilities of improved conversion rates on websites. The study was made for Sanoma Entertainment Oy’s Gaming & Online unit. The main objective was to explore A/B testing ...
    • A1-Privaattileasingin asiakastyytyväisyyskysely 

      Havukainen, Janne (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2009)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Nordea Rahoitus Suomi Oy:n A1-Privaattileasingin asia-kastyytyväisyyttä. Tutkimuksen toimeksiantaja on Nordea Rahoitus Suomi Oy. Tutkimuksen tarkoitus on selvittää, ovatko Nordea ...
    • A21 Dining -ravintolan ulkoisen viestinnän tehostaminen 

      Peho, Carla (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinnäytetyöni tavoite oli tutkia helsinkiläisen A21 Dining -ravintolan tämänhetkistä ulkoista viestintää ja löytää sekä tuoda esille keinoja ja kehitysehdotuksia, jolla viestintää voitaisiin tehostaa entisestään. A21 ...
    • Active Life Village Oy:n liiketoimintasuunnitelman ja strategian päivitys 

      Peho, Pasi (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2012)
      Keväällä 2008 Laurea-ammattikorkeakoulu, Teknillinen korkeakoulu, Espoon kaupunki ja Bonavita Oy perustivat Well Life Center Oy:n. Yhtiö perustettiin jatkamaan ja kehittämään Laurea-ammattikorkeakoulun aloittamaa WLC-konseptia. ...
    • Activity-based costing in cost management : the impact of KONE PSR on sales overhead costs 

      Tuominen, Anselmi (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2012)
      During the writing of this thesis, Packaged Service Repair (PSR) was a relatively new sales method being implemented globally in KONE spare part business that aimed to cut sales overhead costs by offering a more efficient ...
    • Adding value to customer service by developing marketing material 

      Saari, Joni; Xu, Jia (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2009)
      The subject of this thesis is adding value to customer service by developing marketing ma-terial. The topic was chosen by Company X‟s Global Spare Part Supply department based on its marketing strategy. The results of the ...
    • Adobe Connect, sosiaalisen median sovelluksena virtuaalisissa kohtaamisissa 

      Prohorov, Ilja (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2018)
      Tässä opinnäytetyössä selvitettiin Adobe Connect -sovelluksen soveltuvuus Sometaduuniin –hankkeessa sekä tapahtuman aikataulun ja sisällön eli konseptin, toimivuus. Tavoitteena oli selvittää täyttävätkö sosiaalisen median ...
    • Advanced online customer acquisition campaign for Company X 

      Vuorinen, Tomi; Rosti, Niklas (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2013)
      Marketing is a multidimensional concept and different companies invest in the sectors most relevant to their business’s goals. In addition to visible efforts such as advertising, marketing includes numerous procedures that ...
    • Agentin ja päämiesyrityksen välisen suhteen kriittiset menestystekijät, case BOCO – Nordic Board Agents and Consultants Ltd. 

      Kauppi, Markus; Kostia, Joonas (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2011)
      Tämän opinnäytetyön aihe ja teoreettinen tausta perustuvat markkinoiden nykyiseen globaaliin kehitykseen ja siitä seuranneeseen kiristyneeseen kilpailutilanteeseen, joka on luonut monelle teolliselle yritykselle tarpeen ...
    • Agentuuriyrityksen tuoma arvo toimitusketjussa, case BOCO - Nordic Board Agents and Consultants Ltd. 

      Karhu, Anniina (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2011)
      Opinnäytetyön aihe ja teoreettinen tausta pohjautuvat palvelun määrittämiseen sekä yritys-verkostojen kirjavaan maailmaan. Entisestään kansainvälistyvä liiketoiminta haastaa yritykset toimimaan eri kulttuureista koostuvissa ...
    • AIG Travel Assistance App – Sovelluksen käyttöohje asiakaspalvelun tueksi 

      Pennanen, Helena (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2018)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa AIG Europe Limited, Suomen sivuliikkeen yritysasiakaspalvelun käyttöön toimiva ja selkeä matkavakuutussovelluksen (AIG Travel Assistance App) käyttöopas. Oppaan avulla ...
    • Aikakauslehdet ja Olivia nykypäivän mediakentässä 

      Parkkonen, Kristina; Akola, Minna (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2009)
      Opinnäytetyön aiheena on aikakauslehdet ja Olivia – lehti nykypäivän mediakentässä. Opinnäytetyön tavoite oli tarkastella nykypäivän mediakenttää eri medioiden kautta ja selvittää Olivia lehden profiilia ja asemoitumista ...
    • Aikuisten oppisopimuskoulutus ja henkilökohtaistaminen näyttötutkinnoissa : case MJK-instituutti 

      Isotalo, Eija (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2011)
      Oppisopimuskoulutus on viimeisten vuosien aikana muuttunut yhä enemmän aikuisten koulutusmuodoksi. Tähän antoi mahdollisuuden vuoden 1993 lakimuutos, jossa oppisopimuskoulutuksesta poistettiin yläikäraja kokonaan. Samoihin ...
    • Aineistopankki - Sähköinen dokumenttivarasto ja asianhallintajärjestelmä : case: Helsingin hovioikeus 

      Viitanen, Eerika (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2013)
      Opinnäytetyöni aiheena oli uuden Aineistopankkihankkeen tarkastelu Helsingin hovioikeuden näkökulmasta. Sovin työn tekemisestä Helsingin hovioikeuden presidentti Mikko Könkkölän ja asessori Wilhelm Norrmanin kanssa. Työni ...