• Asiakastyytyväisyystutkimus: Simply Natural Mago 

      Suutari, Julia (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2015)
      Opinnäytetyön toimeksiantajana oli Veijo Kinnunen Oy, joka on kauneudenhoitoalan tukkukauppa ja Simply Natural -hiustenpidennysten valmistuttaja. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Simply Natural Mago -hiustenpide ...
    • ”Askel kohti itsenäistä elämää” : Toimintakeskeinen opinnäytetyö Karhukallion lastenkodin 15 - 17-vuotiaille itsenäistyville nuorille 

      Lehtonen, Tiina; Saarinen, Tilda (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2012)
      Opinnäytetyömme tarkoituksena oli selvittää sijaishuollossa asuvien nuorten itsenäistymisen tukemista. Opinnäytetyömme on toimintakeskeinen ja tuen tarpeen selvittämisen lisäksi, järjestimme itsenäisyyttä tukevaa toimintaa ...
    • Coworking -tilojen mahdollisuudet kauppakeskuksissa kauppakeskuksen näkökulmasta 

      Kylmänen, Katja (2019)
      Tämän työn tarkoituksena on kartoittaa coworking- tilojen mahdollisuuksia ja uhkia kauppakeskusympäristössä sekä menetelmiä tilan toteuttamiseen tehokkaasti. Tutkimuksen teoria- ja tietopohja perustuu pitkälti sähköisiin ...
    • Digitaalisen markkinointiviestinnän kehittäminen : case: Imagokoulu Milla Rynty 

      Hyytiäinen, Anna-Mari; Hokkanen, Susanna (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2016)
      Opinnäytetyön aiheena oli digitaalisen markkinointiviestinnän kehittäminen kohdeyrityksessä. Toimeksiantajana opinnäytetyöllä oli hyvinvointialan yritys Imagokoulu Milla Rynty. Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää ...
    • Haastattelut käyttäjätutkimuksena - Case: Helsinki Airport -mobiilisovellus 

      Asikainen, Minna (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2016)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa tietoa haastatteluista käyttäjätutkimuksena ja siitä, mitä hyötyä on haastattelututkimuksen tekemisestä osana sovelluskehitysprojektia. Opinnäytetyön toimeksiantajana oli Finavia, ...
    • Kampaamobrändin yritysmielikuvan kehittäminen - Matrix imagotutkimus 

      Kieloaho, Kristiina (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinnäytetyössä tutkittiin, millainen kampaamobrändi Matrixin imago on sen asiakaskunnan keskuudessa. Tavoitteena oli löytää Matrixin ylivoimaiset kilpailutekijät sekä heikot tekijät, jotka tulisi nostaa samalle tasolle ...
    • Maahanmuuttajien vapaaehtoistyöverkoston rakentaminen Kivenkoloon 

      Mustonen, Satu (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Espoossa olevaan asukastila Kivenkoloon maahanmuuttajien välinen vapaaehtoistyöverkosto toimintamalliksi etnografisen tutkimusmenetelmän keinoin. Etnografinen ...
    • Markkinointiviestintäsuunnitelma Case: Hyvinkään Sahanmäen yritysalue ry 

      Varjonen, Heidi; Nuutinen, Sonja (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2015)
      Opinnäytetyön aiheena oli markkinointiviestintäsuunnitelman toteutus yhdistykselle. Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Hyvinkään Sahanmäen yritysalue ry:lle. Tarkoituksena oli suunnitella yhdistyksen käyttöön toimivia ...
    • Millä perusteella lainapankki valitaan? - Case Finanssialan yritys X 

      Kuivalainen, Piia (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää asuntolainanottajien pankin valinnan syitä: valitaanko pankki sen vuoksi, että samassa pankissa on asioitu koko elämä vai vaikuttaako hinta asuntolainan pankin valintaan. Tutkimusongelma ...
    • Muotinäytöksen toimivuus tapahtumamarkkinoinnin keinona 

      Raitalinna, Ira (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2013)
      Tämä opinnäytetyö käsittelee hyvinkääläisen kauppakeskus Willan järjestämää muotinäytöstapahtumaa, jonka tavoitteena oli markkinoida kauppakeskuksen muotia myyviä liikkeitä ja vahvistaa Willan brändiä voimakkaana ...
    • Optimaalista johtamista etsimässä - Case Makeisyritys 

      Andstén, Elina (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2015)
      Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona kansainväliselle makeisyritykselle. Työn tavoitteena oli kerätä tietoa toimeksiantajalle nykyisten johtamistapojen toimivuudesta ja verrata niitä edellisen esimiehen johtamistapoihin. ...
    • Palveluiden kehittäminen Päivittäistavarakauppa X:lle 

      Hänninen, Mari (2019)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, että millä keinoin Päivittäistavarakauppa X voisi parantaa asemaansa kilpailijoihinsa nähden. Tavoitteena oli löytää keinoja, joiden avulla Päivittäistavarakauppa X voisi ...
    • Perehdytysoppaan ja -rakenteiden uusiminen psykiatrisessa lastensuojeluyksikössä 

      Niklander, Jesse (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2011)
      Tässä opinnäytetyössä kuvaan prosessia, jonka tarkoituksena oli tuottaa uutta perehdytysmateriaalia sekä ehdottaa perehdyttämisen rakenteellisia uudistuksia työn tilaajalle, lastensuojeluyksikkö Peiponpesälle. Peiponpesä ...
    • Piirivartioinnin hälytystehtävien tehostaminen : Case: ISS Palvelut Oy 

      Koski, Taneli (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2015)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, millä eri keinoin piirivartioinnin yhteydessä suoritettavien hälytystehtävien suorittamista voitaisiin tehostaa. Case-yrityksenä tässä työssä toimi monitoimipalveluyritys ...
    • Sosiaalinen media kosmetiikan markkinointivälineenä 

      Laine, Marika (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2018)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää kosmetiikan markkinoinnin keinoja sosiaalisessa mediassa ja kartoittaa tarvetta toimeksiantajan maakohtaiselle sosiaalisen median sivustolle. Tarkoituksena oli näin antaa toimeksiantajalle ...
    • Sosiaalisen median hyödyntäminen jääkiekko-organisaatiossa - Case: Mestis 

      Pöyhönen, Johannes; Nieminen, Tapio (2019)
      Opinnäytetyön aiheena oli sosiaalisen median käyttö jääkiekkoliiga Mestiksessä. Työn tavoitteena oli selvittää, kuinka Mestis ja sen alaiset seurat hyödyntävät sosiaalista mediaa toiminnassaan. Tarkoituksena oli, että ...
    • Toimihenkilöstön perehdyttäminen KONE Hisseillä (KEF) 

      Heino, Suvi (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2015)
      Opinnäytetyön toimeksianto saatiin KONE Hisseiltä ja sen tarkoituksena oli tutkia, millä tasolla yhtiön toimihenkilöstön perehdyttäminen tällä hetkellä on. Tutkimuksen kohteena oli nimenomaan se, kohtaavatko esimiesten ja ...