Haku
Viitteet 1-10 / 31
Opiskelijalähtöisen ohjauksen kehittäminen ammatillisessa koulutuksessa
(2021)
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli tutkia ohjauksen merkitystä ja käytänteitä toisen asteen ammatillisessa koulutuksessa opiskelijan näkökulmasta. Opiskelijan näkökulman merkitystä korostavat ammatillisen koulutuksen ...
Ammatillisen oppilaitoksen turvallisuusjohtamisen taso
(2019)
Turvallisuuskysymyksistä on tullut entistä tärkeämpi osa oppilaitosten toimintaa. Turvallisuutta tulisi toteuttaa oppilaitoksissa johdetusti, tehokkaasti ja kokonaisvaltaisesti. Oppilaitosten ja korkeakoulujen yhtenä ...
Kiertotalouden osaaminen tulevaisuuden työelämätaitona, Case: Kiertotalouden opetus ammatillisessa koulutuksessa työpajamenetelmällä
(2019)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää kiertotalouden työpajamenetelmä, jota voidaan hyödyntää osana ammatillisen opetuksen kestävän kehityksen ja kiertotalouden opetusta. Kiertotalous on yksi kestävän kehityksen edistämisen ...
Esimiesten ja työpaikkaohjaajien näkemyksiä tukipalveluista Vantaan nuorten tuetussa oppisopimustoiminnassa.
(2019)
Vuoden 2018 alussa voimaan tulleen ammatillisen koulutuksen reformin myötä työpaikoilla tapahtuvaa nuorten kouluttamista, kuten oppisopimuskoulutusta, on haluttu lisätä entisestään. Vantaan nuorisopalveluilla on pitkä ...
Yksilöllinen ja joustava opintopolku : ammatillisen koulutuksen toteuttamisen mallin kehittäminen
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kehittää ammatillista koulutusta kohti yksilöllisempää ja joustavampaa koulutuksen toteuttamista. Uusi ammatillinen reformi korostaa henkilökohtaisia osaamisperusteisia opintopolkuja, ...
Ammatillisia oppimateriaaleja koskevan markkinointikyselyn toteuttaminen, tulosten analysointi ja kehittämisehdotusten laatiminen
(2019)
Tässä opinnäytetyössä käsitellään Opetushallituksen ammatillisille oppimateriaaleille tehtyä markkinointikyselyä. Työssä esitellään toimeksiantajaorganisaatio, käydään läpi opinnäytetyöprosessin eri vaiheita, kyselyn ...
Palvelumuotoilu osana ammatillisen koulutuksen kehittämistä : Digitaalisen itsearvioinnin työkalun kehittämisprosessi Omniassa
(2019)
Tämä tutkimuksellinen kehittämistoimintatyö tehtiin Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnialle. Kehittämistoiminnan tavoitteena oli tuottaa digitaalinen opiskeluvalmiuksien itsearvioinnin työkalu Omnian ammatillista ...
Opiskelumotivaation edistäminen hius- ja kauneudenhoitoalan opinnoissa
(2020)
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mikä vaikuttaa hius- ja kauneusalan opiskelijoiden opiskelumotivaatioon ja kuinka opettajat voivat edistää sitä. Opinnäytetyö on toteutettu yhteistyössä Stadin ammatti- ja aikuisopiston ...
Henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman (HOKS) laadintavaiheen kehittäminen hius- ja kauneudenhoitoalan perustutkinnossa
(2020)
Tämä tutkimuksellinen kehittämistyö liittyi toisen asteen ammatillisen koulutuksen kehittämiseen. Aiheen on henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman (HOKS) laadinnan kehittäminen hius- ja kauneudenhoitoalalla ...
Hius- ja kauneudenhoitoalan ammatillisen opettajan tulevaisuuden osaaminen tekoälyn maailmassa
(2023)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa Turun ammatti-instituutin hius- ja kauneudenhoitoalan ammatillisen opettajan osaamistarpeita vuonna 2035 tulevaisuuden ennakoinnin toimintamallin avulla ja verrata tätä kehittämistyön ...